ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

۱۹ کشته در حمله با چاقو به خانه معلولان در ژاپن

مهاجم مدتی در خانه معلولان کار می‌کرده و ظاهراً از معلولان نفرت داشته و به همین دلیل هم در بیمارستان روانی بستری بوده. این خونین‌ترین کشتار در ژاپن بعد از جنگ جهانی دوم است.

بامداد سه‌شنبه ۲۶ ژوئیه در شهر ساگامیهارا در ژاپن مردی با چاقو به ساکنان یک خانه معلولان حمله کرد و دست‌کم ۱۹ نفر را به قتل رساند. ۲۵ نفر هم به سختی مجروح شده‌اند. گفته می‌شود که از جنگ جهانی دوم به این سو این خونین‌ترین کشتار در ژاپن است.

مرکز تسوکوی یامایوری گاردن

پلیس مهاجم را دستگیر کرده است. او مردی‌ست ۲۶ ساله که تا فوریه سال جاری به عنوان بهیار در یک خانه معلولان کار می‌کرده و در شهر ساگامیهارا هم سکونت دارد.

خبرگزاری رویترز گزارش داده است که مهاجم در یک بیمارستان روانی تحت درمان قرار داشته. او می‌گفته که اگر دولت ژاپن اجازه دهد، همه معلولان را می‌کشد. ۲ مارس، پس از پایان درمان، او را از بیمارستان روانی مرخص کرده‌اند.

یکی از مقامات دولتی به رویترز گفته است که هیچگونه نشانه‌ای از همکاری مهاجم با تروریست‌های داعش وجود ندارد. پلیس هنوز به طور کامل از این واقعه رمزگشایی نکرده است.

کاخ سفید با صدور بیانیه‌ای از این حادثه به عنوان «یک جنایت نفرت‌آور» یاد کرده. در این بیانیه آمده است: «به هیچ‌وجه نمی‌توان چنین خشونت‌هایی را توجیه کرد. اما این واقعیت که چنین جنایتی در خانه معلولان اتفاق افتاده، آن را نفرت‌آورتر و بی‌معناتر جلوه می‌دهد.»

در مرکز تسوکوی یامایوری گاردن ۱۴۹ معلول در سنین ۱۹ تا ۷۵ سکونت دارند.

شهر ساگامیهارا در ۴۰ کبلومتری ترکیه قرار دارد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • امیر

    شهر ساگامیهارا در 40 کیلو متری ترکیه واقع شده!! فکر کنم ترکیه و توکیو صیغه داداشی خوندن خخخخخخخخخ!

  • ali

    مردم ژاپن باید براندازی کنند و اجازه ندهند که چنین اتفاقاتی در جامعه بیفتد خخخخخخ همواره از اپوزیسیون مقیم خارج از کشور میشنویم که مردم ایران درک و فهم ندارند همواره از اپوزیسیون میشنویم که اگر در ایران زلزله می آید و سیل و حوادث غیر مترقبه رخ میدهد؛ همه و همه بخاطر سوء مدیریت رژیم جمهوری اسلامی است جالب اینست که همین اتفاقات و حتی اتفاقاتی وحشتناکتر اگر در امریکا و اروپا رخ دهد (که میدهد) هرگز کلامی از اپوزیسیون نمیشنویم که جنایات و فجایعی که در اروپا و امریکا رخ مینماید نشانه ی سوء مدیریت دولتهای ننگین انهاست و هرگز نسخه ی باید براندازی کنند را در مورد اروپا و آمریکا بکار نمیبرند جل الخالق از دست این اپوزیسیون که چیزی جز قمپوزیسیون نیستند