ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

انتخابات ۹۶ در ۲۹ اردیبهشت برگزار می‌شود

به پیشنهاد وزارت کشور و موافقت شورای نگهبان، تغییر زمان انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۶ نهایی شد. از دوره ششم به بعد انتخابات ریاست جمهوری ایران در خرداد انجام شده است.

انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۶ با موافقت شورای نگهبان و به پیشنهاد وزارت کشور در ۲۹ اردیبهشت برگزار می‌شود. از دوره ششم به بعد این انتخابات در خرداد انجام شده است.

عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان اعلام کرد که این شورا با تغییر تاریخ برگزاری انتخابات ریاست جمهوری دوره دوازدهم موافقت کرده است. وزارت کشور به خاطر تقارن ماه رمضان با خرداد ۹۶، به شورای نگهبان پیشنهاد داه بود که انتحابات زودتر برگزار شود. کدخدایی به خبرگزاری ایلنا گفت این تصمیم بین دو گزینه ۵ خرداد و ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ گرفته شد.

از دوره ششم، انتخابات ریاست جمهوری در ایران در ماه خرداد برگزار شده و نقطه عطف آن، انتخابات هفتم در دوم خرداد است که به پیروزی محمد خاتمی ختم شد.

اولین انتخابات ریاست جمهوری ایران در ۵ بهمن ۱۳۵۸ برگزار شد. دومین انتخابات، به خاطر عزل ابوالحسن بنی‌صدر نخستین رئیس جمهوری این کشور، دوم مرداد ۱۳۶۰ انجام گرفت که در آن محمدعلی رجایی به ریاست جمهوری رسید.

با کشته شدن محمدعلی رجایی در انفجار، انتخابات دیگری در دهم مهر ۱۳۶۰برگزار شد که به ریاست جمهوری علی خامنه‌ای انجامید. او در دوره چهارم، در ۲۵ مرداد ۶۴ نیز بار دیگر رئیس جمهور شد.

انتخابات پنجم در ۶ مرداد ۶۸ برگزار شد و با ریاست جمهوری رفسنجانی همراه بود. از دور ششم به بعد این انتخابات پیوسته در ماه خرداد انجام شده است.

دوره نهم که در ۲۷ خرداد برگزار شد، دومرحله‌ای بود. در این انتخابات هاشمی رفسنجانی و محمود احمدی‌نژاد به دور دوم راه یافتند و احمدی‌نژاد در سوم تیر ۱۳۸۴ رئیس جمهور شد.

به غیر از انتخابات اول و دوم که با عزل و مرگ روسای جمهوری همراه شد، همه روسای جمهوری در ایران دو دوره بر سر کار بوده‌اند.

رسانه‌ها و تریبون‌های اصولگرایان از چند ماه قبل تبلیغ می‌کنند که روحانی در انتخابات دوازدهم رای نمی‌آورد و اولین رئیس جمهوری یک دوره‌ای ایران خواهد بود.

  • ساعاتی پس از اعلام تاریخ انتخابات ۹۶، اداره کل روابط عمومی شورای نگهبان گفت که سخنگوی شورای نگهبان هیچ مصاحبه‌ای با خبرگزاری‌ها نداشته است. این یادآوری، شائبه تکذیب خبر را ایجاد کرد اما خبرگزاری تسنیم به نقل از منابع مطلع نوشت روابط عمومی شورای نگهبان در واقع گفتگوی آقای کدخدایی با خبرگزاری صداوسیما را تکذیب کرده، والّا خبر برگزاری انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم در تاریخ ۲۹اردیبهشت ۹۶ صحت دارد و احتمالاً  روز پنجشنبه ششم مرداد به صورت رسمی توسط شورای نگهبان اعلام خواهد شد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.