ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پارک جنگلی محمودآباد به بخش خصوصی فروخته شد

درختان را می‌خشکانند که به جای این پارک، مجتمع مسکونی در نزدیکی دریای خزر احداث کنند. اهالی سرخردو در یک نامه سرگشاده به رییس جمهوری اسلامی شکایت برده‌اند.

پارک جنگلی محمودآباد در استان مازندران را به بخش خصوصی واگذار کردند. درختان را می‌خشکانند که به جای این پارک، مجتمع مسکونی در نزدیکی دریای خزر احداث کنند. اهالی سرخردو در یک نامه سرگشاده به رییس جمهوری اسلامی شکایت برده‌اند.

تجمع مردم برای حفظ جنگل محمودآباد

خبرگزاری‌های داخلی گزارش داده‌اند که به تازگی ۱۲ هکتار از جنگل‌های منطقه سرخرود به مبلغ ۶۰۰ میلیون تومان برای ساخت یک مجتمع مسکونی به فروش رسیده است. جنگل‌های منطقه سرخرود در مجموع ۱۹ هکتار وسعت دارند.

تصاویری در برخی خبرگزاری‌های داخلی منتشر شده که نشان می‌دهد درختان را می‌خشکانند که سپس زمین را مسطح و برای ساختمان‌سازی آماده کنند.

ابتدا دولت مدعی شد که ۱۲ هکتار جنگل را در اختیار تعاونی مسکن کارمندان وزارت اطلاعات قرار داده است. اما ظاهراً وزارت اطلاعات این موضوع را تکذیب کرده است.

سینا زروان، یکی از فعالان محیط زیست می‌گوید: «اهالی منطقه بارها اعتراض خود را نسبت به قطع درختان پارک جنگلی محمودآباد که به منظور ایجاد بستر لازم برای فروش این اراضی از بین برده شده‌اند اعلام کردند و بارها مورد تهدید قرار گرفته‌اند اما همچنان در برابر تصرف این پارک جنگلی قدیمی مقاومت می‌کنند.»

خشکاندن درختان برای مسطح کردن زمین و خانه‌سازی

اهالی منطقه در نامه سرگشاده‌‌شان به حسن روحانی، رییس جمهوری اسلامی می‌گویند مقامات محلی ادعا کرده‌اند که ابتدا ۱۲ هکتار از ۱۹ هکتار زمین جنگل محمودآباد با سندی با یک پلاک فرعی به بنیاد مسکن انتقال پیدا کرده و سپس در اردیبهشت ۹۴ سند جنگل را به نام فردی کرده‌اند که حسین رحمان‌زاده نام دارد.

اهالی منطقه از رییس جمهوری خواسته‌اند که جنگل محمودآباد را «به منابع طبیعی استان» بازگرداند و در جهت حفظ «این سرمایه ملی» کوشش کند.

در سال‌های پس از انقلاب، به تدریج ۳۳ درصد از جنگل‌های ایران از بین رفته است. ایران در بین ۵۶ کشور جهان که از مناطق جنگلی برخوردارند، در جایگاه چهل و پنجم قرار دارد. سهم عوامل انسانی در تخریب جنگل‌های ایران ۷۰ درصد ارزیابی شده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • روشن بینان

    هر چند طرخ هایی مثل مسکن مهر به اجرا درآمد، که واگذاری به صورت اجاره 99 ساله زمین به قیمت نازل و عملا مجانی به شرکت انبوه سازی. که نباید قیمت زمین در محاسبه قیمت خانه باشد و به افراد نیازمند جوان از جمله ازدواج اول باشد/ اصل واگذاری زمین ارزان و رایگان به شرط قید بلا، خوبست. ولی این زمین ها می تواند از زمین های بلاستفاده تصرف نهادهای متعدد حکومتی باشد و تا حد امکان از راضی بکر جنگلی و زیست محیط حیات وحش نباشد.

  • روشن بینان

    حقیقتا برای عوامل وابسته و ذی نفوذ در حاکمیت ایران، این کشور شده بهشت رانت خواری و فساد!

  • روشن بینان

    12 هکتار به مبلغ 600 میلیون تومان= حراج مفت اموال عمومی! 12 هکتار = 120000 متر مربع! حتی کمترین رقم هم یعنی یک متر مربع برابر یک میلیون حساب کنیم، 120 میلیارد تومان! هر چند ارزش جنگل و اکوسیستم در معرض انقراض آن، ارزش غیر قبال محاسبه است و زیان ها غیر قابل محاسبه!

  • وطن

    كجا هستيد اى آنهايى كه به اين ملاّ روحانى رأى داديد ؟ شما نادان ها و آنهايى كه به فتح گام به گام معتقد بوديد و ميگفتيد بد بهتر از بدتر است ؟ فرق اين ملا با احمدى نژاد آشغال چيست ؟ چه گلى بر سر شما زده اين ملاى كلاه بردار.؟ ايران هميشه از دست جاهل هايى مانند شما كه به بد و بدتر اعتقاد داشتيد سوخته و ميسوزد. و درود بر شرف آنهايى كه براى براى حفظ اين سرمايه هاى ملى جان خودشان را به خطر مى اندازند. فقط و فقط و فقط سرنگونـى اين رژيم و اخراج دين اسلام از همه چيز و همه جا... اين تنها ره رهايست. بيدار شو عزيز