ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ترکیه: حکم بازداشت ۴۷ روزنامه‌نگار دیگر صادر شد

این روزنامه‌نگاران از اعضای تحریریه روزنامه «زمان» ‌اند که دولت ترکیه آن را به حکم دادگاهی در استانبول اسفند گذشته تحت تکفل خود درآورده بود.

پس از کودتای نافرجام در ترکیه، حکم بازداشت ۴۷ روزنامه‌نگار دیگر صادر شد. این روزنامه‌نگاران از اعضای تحریریه روزنامه «زمان» ‌اند که دولت ترکیه آن را به حکم دادگاهی در استانبول اسفند گذشته تحت تکفل خود درآورده بود.

یکی از معترضان به نقض آزادی مطبوعات در ترکیه

خبرگزاری فرانسه گزارش داده است که چهارشنبه، ۲۷ ژوئیه دادستانی ترکیه حکم بازداشت ۴۷ روزنامه‌نگار روزنامه «زمان» را صادر کرده است. این روزنامه‌نگاران از اعضای بلندپایه تحریریه زمان‌اند و برخی از آن‌ها هم ستون ثابت داشتند.

دادگاهی در استانبول، جمعه ۱۴ اسفند حکمی صادر کرد که به موجب آن روزنامه «زمان» تحت تکفل دولت ترکیه قرار می‌گیرد. به موجب این حکم، نماینده دولت رجب طیب اردوغان بر کار روزنامه‌نگاران روزنامه «زمان» و نحوه پوشش و انتشار خبرها و گزارش‌های این روزنامه نظارت دارد.

بیشتر بخوانید:

روزنامه «زمان» که به فتح‌الله گولن، واعظ، نویسنده و مدرس اخلاق نزدیک بود، با تیراژ یک میلیون نسخه پرشمارترین روزنامه ترکیه است. دو خبرگزاری هم به این روزنامه تعلق دارد و علاوه بر ترکیه در کشورهای آذربایجان، قزاقستان، بلغارستان، رومانی و ایالات متحده آمریکا توزیع می‌شود. تا پیش از آنکه این روزنامه تحت نظارت دولت ترکیه درآید، بسیاری از نویسندگان و روشنفکران صاحب‌نام ترکیه‌ای در «زمان» ستون ثابت داشتند.

۲۵ ژوئیه مقامات ترکیه حکم بازداشت ۴۲ روزنامه‌نگار را صادر کرده بودند. در میان آن‌ها نام نازلی ایلجک هم دیده می‌شد. او سال ۲۰۱۳ به خاطر انتقاد از وزاری کابینه در جریان فساد اقتصادی از روزنامه صباح که از روزنامه‌های طرفدار دولت ترکیه است، اخراج شد.

بیشتر بخوانید:

آزادی مطبوعات و نیز آزادی عقیده در قانون اساسی ترکیه تضمین شده است اما دولت ترکیه پیش از کودتا نیز روزنامه‌نگاران را تحث فشار قرار می‌داد و وضعیت آزادی رسانه‌ها در این کشور همواره مورد انتقاد بوده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.