ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

زاگروس خودرو تعطیل شد

۸۰ کارگر بیکار شده‌اند. زاگرس خودرو که از شرکت‌های وابسته به خودروسازی «پروتون» در مالزی است، پس از چندین ماه کاهش در ظرفیت تولید از اول خرداد ۹۵ تعطیل شد.

زاگرس خودرو که از شرکت‌های وابسته به خودروسازی «پروتون» در مالزی است، پس از چندین ماه کاهش در ظرفیت تولید از اول خرداد ۹۵ تعطیل شده و کارگران آن هم اکنون بیکارشده‌اند.

خط تولید زاگرس خودرو در دوران رونق

این کارخانه که در بخش اشتریان شهرستان بروجرد قرار دارد برای تولید ۵۰ هزار دستگاه خودرو در سال طراحی شده بود، اما سالانه فقط پنج هزار دستگاه خودرو تولید می‌کرد.

خبرگزاری کار ایران (ایرنا) گزارش داده است که ۸۰ کارگر باقی مانده در این واحد تولیدی اکنون بیکار شده‌اند.

کارگران به خبرگزاری ایرنا گفته‌اند که به طور میانگین ۱۰سال سابقه کار دارند.

در زاگروس خودرو ۴۰۰ کارگر کار می‌کردند، اما در اثر تحریم‌های اقتصادی غرب علیه ایران، از اواسط سال‌های دهه ۸۰ تولید در این واحد صنعتی کاهش پیدا کرد، مدیران سیاست‌های تعدیلی و ریاضتی در پیش گرفتند، و به تدریج عده زیادی از این کارگران بیکار شدند.

بروجرد یک شهر صنعتی نیست و کارگران زاگروس خودرو نمی‌توانند در صنایع دیگر به کار مشغول شوند. آن‌ها می‌گویند به همین جهت مشکلات معیشتی دارند.

زاگروس خودرو در سال ۱۳۹۱ هم به دلیل مشکلات اقتصادی یاد شده تعطیل شده بود. اما در سال ۹۲ مجدداً راه‌اندازی شد که خودروهای پیکاپ پارس خودرو را تولید کند. اما تغییر خط تولید هم به اقتصاد کارخانه کمک نکرد و سرانجام در سال ۹۴ قرار شد که خودروهای پراید را رنگ‌ کند.

اکنون این کارخانه تعطیل شده و ماشین‌آلات آن هم به فروش رسیده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • احسان

    علیرضاخان چرا خبر رو درست نخوندی برادر؟! نوشته در اثر تحریم‌ها!!

  • علیرضا

    یک شاهکار دیگر از دولت خدمت گذار برای اشتغال مردم و از بین بردن فقر در جامعه