ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی: احتمال نبش قبر عباس کیارستمی

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تلویحاً هشدار داده که اگر شکایت خانواده کیارستمی ادامه پیدا کند، سینماگر فقید ایرانی را برای کالبدشکافی نبش قبر می‌کنند.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تلویحاً هشدار داده که اگر شکایت خانواده کیارستمی ادامه پیدا کند، می‌بایست سینماگر فقید ایرانی را برای کالبدشکافی و بررسی دقیق‌تر علت درگذشت او نبش قبر کنند.

آخرین تصویر عباس کیارستمی

علی نوبخت، رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گزارشی از پیچیدگی‌های پرونده پزشکی عباس کیارستمی به دست داده است. این مقام مسئول می‌گوید بخشی از درمان عباس کیارستمی در ایران و بخش دیگری در بیمارستانی در پاریس انجام شده. به همین جهت پیش از اعلام نتیجه، می‌بایست کلیت پرونده بررسی شود.

خانواده کیارستمی خواهان بررسی اهمال احتمالی پزشکان در درمان سینماگر فقید در ایران‌اند. اما رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی می‌گوید این درخواست قانونی نیست و ابتدا باید بررسی کرد که چه کسی به عباس کیارستمی اجازه پرواز به فرانسه را داده است.

علی نوبخت به خبرگزاری فارس گفته است: «وقتی شک و ابهام وجود دارد باید کالبد‌شکافی صورت می‌گرفت. اگر باز این شکایت‌ها ادامه داشته باشد باید با اجازه دادستان نبش قبر صورت گیرد و کالبدشکافی شود. ما بسیار متأسف هستیم که این اتفاق رخ داد اما این یک پروسه است و بررسی خواهد شد.»

بهمن کیارستمی، فرزند سینماگر فقید ایرانی به این سخنان واکنش نشان داده است. او در متنی که در خبرگزاری کار ایران انتشار پیدا کرده، در پاسخ به علی نوبخت و احتمال نبش قبر عباس کیارستمی نوشته است: «وقتی که همه پرونده رو خوندین بیاین درباره نبش قبر با هم صحبت کنیم.»

او رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی را به شکیبایی دعوت کرده و از او خواسته است که منتظر بماند تا نتیجه بررسی‌های نظام پزشکی در پرونده عباس کیارستمی مشخص شود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • دکتر عبدالعزیز ساقی رامهـــرمزی

    اگر یک پزشک عمومی شرافتمند در اورژانس یک شهر کوچک برای بیمارش پنی سیلین می نوشت و برای بیمار رخداد زیان آوری بروز می کرد شما متخصصان پایتخت نشین به هزار و یک دلیل من درآوردی آن نگون بخت را محکوم می کردید . حال که پای گروهی از گردانندگان بنگاه معاملات آدم در میان است شما که از همان قماش هستید خانواده ی زنده یاد کیارستمی را به مرگ می گیرید تا به تب خرسند شوند.

  • امیرشکاری

    نظام پزشکی خصوصی در ایران یکی از فاسد ترین ونا کارآمدترین نظام های پزشکی در جهان است ، تنها راه جلوگیری از این سیستم پزشکی سوجویانه و ضد انسانی ملی کردن آن مانند نمونه های مشابه که با این معضل دست به گریبان بوده اند و اقدام به رفع آن نموده اند...فی المثل در آلمان و انگلستان و کشور های شمال اروپا و کوبا است ، بدین معنی که آقایان سود پرست و بی سواد ملبس به لباس پاکیزه وسپیدِ پزشکی حقوق بگیر دولت شوند...فقط با کشیدن دندان ِطمع این آقایان تاجر مسلک درممانعت از کسب سود بیشتر ودر نتیجه جلوگیری ازقصابی زاید الوصف بیماران بیچاره می توانیم درد بی درمان این نظام درمانی جنایت کار و فاقد روح واحساس بشری را بهبود نسبی بخشیم وشاید بهتر باشد بعضی از آنان که نام حکیم را به سهو برخود نهاده اند ، گورشان را گم کنند و به کشور هایی که سرمایه حرف اول را در همه زمینه ها می زند سرازیر شوند.