ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

شیعیان بحرینی به محاکمه شیخ قاسم اعتراض کردند

گروهی از مغازه‌داران مغازه‌هایشان را بسته‌اند و گروهی از هواداران این روحانی شیعه در اطراف منزل او اجتماع کرده‌اند. دادگاه به ۲۴ مرداد موکول شد.

گروهی از شیعیان بحرین در اعتراض به آغاز محاکمه شیخ عیسی قاسم تظاهرات کرده‌اند. از شامگاه روز گذشته عده‌ای از مغازه‌‌داران شیعه مغازه‌هایشان را بسته‌اند و صدها تن از طرفداران این رهبر شیعیان بحرینی پیرامون منزل او اجتماع کرده‌اند.

شیخ عیسی قاسم، رهبر شیعیان بحرین

صبح چهارشنبه ۶ مرداد محاکمه شیخ عیسی قاسم در بحرین آغاز شد. دادستانی بحرین رهبر شیعیان این کشور را به «پولشویی» و «جمع‌آوری پول از راه‌های غیرقانونی» متهم کرده است.
طرفداران او اما می‌گویند شیخ عیسی قاسم این پول‌ها را از محل خمس و زکات به دست آورده است.

متهمان و وکلای آنان در این دادگاه حضور نداشتند. با این‌حال المنار گزارش داده است که دادگاه برگزار شد، اما تصمیم گرفت ۲۴ مرداد به کارش ادامه دهد.

شیخ عیسی قاسم که رهبر معنوی شیعیان بحرین تلقی می‌شود، تا ۱۵ سال قبل در ایران و در قم زندگی می‌کرد. وزارت کشور بحرین روز دوشنبه ۳۱ خرداد، تابعیت او را به خاطر «تحریک به فرقه‌گرایی و خشونت» سلب کرد.

آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی اقدام وزارت کشور بحرین را محکوم کرده بود.

قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس در واکنش به این اقدام و در بیانیه‌ای بی‌سابقه و با دور زدن وزارت خارجه، به دولت بحرین هشدار داد که قیام و مقاومتی مسلحانه در انتظار ‌آنهاست. سپاه پاسداران نیز بیانیه مشابهی در پیش‌بینی «فروپاشی عنقریب رژیم پوسیده آل خلیفه» و «شکل‌گیری قیامی ویرانگر» صادر کرد.

دادستانی بحرین اعلام کرده است که به زودی ده‌ها تن را به اتهام تشکیل «گردان‌های ذوالفقار» محاکمه خواهد کرد.

۱۳۸ نفر در این پرونده به حمله به نیروهای امنیتی و در اختیار داشتن سلاح و ارتباط با خارجیان متهم شده‌اند. از میان این اشخاص ۸۶ نفر بازداشت شده‌اند و دیگران در عراق و ایران متواری‌اند.

اعتراض شیعیان بحرین به تبعیض‌های سیاسی و اجتماعی حاکمیت سنی این کشور از سال ۲۰۱۱ و در جریان بهار عربی بالا گرفت و هم‌چنان ادامه دارد. دولت بحرین جمهوری اسلامی را به تحریک شیعیان و دخالت در امور داخلی این کشور متهم می‌سازد، اما تهران این اتهام را رد می‌کند.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.