ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

علی داوید س. راست افراطی و نژادپرست بوده است

فرانکفورتر آلگماینه می‌نویسد که عامل کشتار مونیخ معتقد بوده ایرانی و آلمانی‌ست و تصور می‌کرده به این اعتبار از نژاد آریایی است؛ همچنین فخر می‌فروخته که تولدش با زادروز هیتلر یکی‌ست.

روزنامه آلمانی "فرانکفورتر آلگماینه" در گزارشی اختصاصی درباره وجوه شخصیتی علی داوید س.(سنبلی)، او را دارای گرایش نژادپرستانه ونئونازیستی خوانده است.

علی داوید س. کسی است که در روز۲۲ ژوئیه / اول مرداد، اندکی مانده به ساعت ۶ بعدازظهر به وقت محلی از یک رستوران مک‌دانلدز واقع در مرکز خرید المپیا در مونیخ کشتاری را آغازی کرد که در جریان آن ۹ نفر کشته و ۲۲ نفر زخمی شدند. او خودش را هم کشت.

علی داوید س. (سنبلی)

از زمان پخش خبر کشتار مونیخ این پرسش مطرح بوده که علی داوید س. با چه انگیزه‌ای دست به قتل زده. در روز بعد از حادثه پلیس وجود انگیزه‌های اسلام‌خواهانه افراطی را انکار کرد. فرضیه دیگری که مطرح شد و هنوز هم مطرح است روان‌پریشی علی داوید س. است. پرونده پزشکی و مشکلات او در جامعه‌پذیری و مناسبات با انسان‌ها، از جمله همسالان خود، این فرضیه را تقویت کردند. اما از ابتدا موضوع گرایش‌ نژادپرستانه او و نفرتی که از خارجی‌های مقیم آلمان به ویژه ترک‌ها و عرب‌ها داشته نیز مطرح بود.

گزارش تازه روزنامه آلمانی "فراککفورتر آلگماینه" که بر اساس پژوهش بر روی شخصیت علی داوید تهیه شده، فرض وجود انگیزه نژادپرستانه را تقویت می‌کند. بر این پایه روان‌پریشی و مشکلات عمیق شخصیتی زمینه‌ای می‌شود برای آنکه نژادپرستی‌ای که به صورت نفرت شدید بروز می‌کرده، به جنون کشتار راه برد.

"فرانکفورتر آلگماینه" می‌نویسد که علی داوید مغرور بوده که ایرانی و آلمانی است و تصور می‌کرده که به این اعتبار از نژاد "آریایی" است. او به این نیز فخر می‌فروخته که زادروزش (۲۰ آوریل) با زادروز آدولف هیتلر یکی است.

در کشتار مونیخ عمدتا کسانی هدف گلوله علی داوید قرار گرفتند که خاستگاهی جز آلمان داشتند. "فرانکفورتر آلگماینه" در این رابطه به این موضوع استناد کرده که همه کشته شدگان از تبار مهاجران بوده اند، شش تن از آنها ۱۴ تا ۱۷ سال داشتند، و دو تن دیگر ۱۹ سال و ۲۰ سال. سه تن از این افراد ترک‌تبار بوده اند. یک زن ۴۵ ساله ترک هم با گلوله علی داوید به قتل رسیده است.

در همان ساعات اولیه انتشار خبر کشتار این موضوع نیز مطرح شد که علی داوید در جدال لفظی با یک نفر خود را آلمانی و متولد آلمان توصیف کرده و به ترک‌ها دشنام داده است.

نکته دیگری که ظن گرایش نژادپرستانه علی داوید را تقویت می‌کند حسن نظر او به آندرس بریویک ، عامل قتل ۷۷ نفر با انگیزه‌های نژادپرستانه در نروژ است.

با وجود شواهد و نشانه‌های مختلف درباره انگیزه‌های نئونازیستی کشتار مونیخ، آن گونه که "فرانکفورتر آلگماینه" نوشته، علی داوید ارتباط مشخصی با گروه‌های نژاپرست نداشته است.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • ایرانی

    توهین به نژاد آریایی چه راحت صورت میگیرد! چقدر راحت مزدوران اردوغان مجال توهین به پاک ترین تمدن بشری را می یابند! چه می کند دینار سعودی، نقشه اسراییلی و حماقت یک عده بی هویت جاعل!! لطفا برای برابری فضای کامنتها هم شده این را نمایش بدهید!!

  • احمد نای بن حوری

    امید جان با سلام و احترام خزعبلات یعنی چی این کلمه رو از کجا این کلمه نا اشنا رو پیدا کردی

  • احمد نای بن حوری

    یک بچه وقت ی درست اموزش نبیند برای مطرح کردن خود ان مطلبی کعه باعث مطرح شدنش می شود را الگوی خود قرار میدهد یا ستاره سینما شن و یا یا کشتار . واقعا نمیداند جنایت یعنی چی چون اموزش درست ندیده مگر خود ایرانیان و کورش کبیر فکر تنعوع نژادی در ایران را اجرا نکرد مگر کورش کلیمیان را با ایران نیاورد و...

  • omid

    الان فکر کنم مسئولان آلمانی پشت درهای بسته متحیر و حیران موندند که این بچه با قیافه هندی خاورمیانه ایش چی میگه این وسط:) فکر نکنم کسی در آلمان از توهمات عاریایی ایرانیان اطلاع داشته باشه:))

  • omid

    از طرف مادرش هم ایرانی بوده ؟ من شنیدم مادرش آلمانی بوده! همه اش زیر سر والدینش هست! وگرنه این بچه هیچ وقت در فضای ایران زندگی نکرده که این خزعبلات عاریایی رو شنیده باشه! یعنی اینها توی آینه نگاه نمی کردند و متوجه تفاوتشون با آلمانی ها نمی شدند؟!! اونهایی که کشته از خودش قیافه اروپایی تری داشتند :)

  • ali

    نژاد هند و اروپایی در کل تاریخ هیچ تماسی با هم نداشتند که ژن مشترک یا ریشه زبانی مشترک هند و اروپایی داشته باشند نژاد آریایی یا همان نژاد هند اروپایی ( نژاد وقومیکه امروز فارس نامیده میشود که غلط مصطلح است نه چنین نژادی وجوداشته نه زبانی به این نام که از زمان رضا میر پنج دست نشانده انگلیسی ها این اصطلاحات زاده شدند مثل نژاد اریایی ، نزاد تاجیکی و زبان دری است ) اولین بار توسط انگلیسیها برای استثمار بهتر هندیها اختراع شد و انگلیسیها به هندیها می گفتند ما عموزاده ایم و از یک نژادیم پس استثماری در میان نیست و این غارت هندیها با این بهانه 147 سال طول کشید و بعد هیتلر از این دروغ ساختگی برای کشور گشایی و تشکیل نازیسم استفاده کرد !! این علی سنبلی که تا همین دیروز این فارسها و تاجیک های نژادپرست انرا ترک معرفی میکردند با ساختن حسابهای فیک فیسبوکی و تلگرامی تا مثلا نژاد خود را پاک نگهدارند و هنوز در توهم و حماقت این دروغ ساختگی بوده اند هستند . حس حقارت تاجیکها ، حس حقارتی تاریخی است که باتوهین به دیگر اقوام انرا ارضا می کنند 1000 سال پیش هم فردوسی همینگار علی سنبلی را به نحو دیگر انجام میداد و و رهروان پان فارستی و پان ایرانیستی ان هنوز هم از این توهم بیرون نیامده اند و در جلسات خصوصی شان سلام هیتلری میدهند و من در عجبم از این جماعت که هیچوقت خود را در ایینه ندیده اند که هیچ شباهتی به المانیها و اروپاییها ندارند و شبیه هم نژادهای واقعی خود یعنی هندوها وافغانهاو پاکستانیها هستند !!!! ولی حتما در عمر خود یکبار خود را در ایینه حداقل دیده اند ولی توهم و نئشه گی برای این قوم همیشه شیرینتر از واقعیت بوده و اینها این دروغ را سالیان و بلکه قرنها حفظ خواهند کرد چرا که هنوز عموزاده های واقعی شان در هند گاو وسگ و موش و.... را می پرستند و به خدایی انها اعتقاد دارند و در صددند وزارتخانه ای به نام گاو و حفاظت از این خدا احداث کنند و اینها هم از همان نژاد متوهمند ... لینک رادیو زمانه یک رسانه پان فارسی در مورد دروغین بودن نژاد اریایی و پایان افسانه ان https://www.radiozamaneh.com/289623

  • احمد

    من نمی دونم چرا باید ھمیشہ بہ مسائل بصورت روشن فکرانہ نگاہ کرد کہ در خیلی از ھموطنھا ی خارج مد شدہ در حالی کہ امار خود جواب دھندہ بسیار یَ از مسائل و سوال ھا ھست،از اینکہ ایرانیھا ی مھاجر در مقایسہ بھترین مھاجر ین در کل ھستند ھیچ احتیاجی بہ بحث و نظر پروازی نیست،و از اینکہ ایرانی ھای مھاجر از کردار و رفتار مھاجر ین دیگر کشورھا بخصوص عربھا ،ترک ھا و افغان ھا عصبی ھستند ھم شکی نیست ،اصلا قابل مقایسہ نیستند،ھمہ ما ایرانی ھا در خارج بصورت عموم از امکانات اینجا استفادہ میکنیم و در جامع ھم ھیچ مشکل با ھیچ یک از فرھنگ ھای کشورھای مھاجر پذیر نداریم،و در ارتباط تنگا تنگ ھم با انھا ھستیم ،و ھیچ کشوری ھم تا کنون از مھاجرت ایرانیھا گلہمندنبودہ،چون ھیچ مشکلی ھم با ایرانی ھا ندارند،از استثنا ھای بسیار کم ھم در ھمہ جا ھست،پس چرا ما نباید از خودمان و از ایرانی بودن خودمان اگر نہ مغرور ولی با افتخار و خوشحال باشیم،کہ ملت خوبی در خارج از کشور با تمام سختی ھای ان ھستیم من بہ ھم وطن ھای خودم افتخار میکنم ،و ارزوی بھترین ھا و موفقیت بیشتر برای تک تک دارم

  • Behrouz

    علی بود و مسلمان و ایرانی و با کمی ابتکار ژورنالیستی شد دیوید و نازی و آلمانی.

  • روزگار

    انتقادپذیری و حتی خودانتقادی باری همه لازم است از جمله ایرانی ها. اگر انتقاد درست و منصفانه می شود باید پذیرفت. انکار مطلق وجود نژادپرستی در بخشی از جامعه- در حالی شواهدش است- امری نادرست همان طور که مطلق گرایی کرده و مبالغه در وجود نژادپرستی کرد و آن را به همه و اکثریت مردم نسبت داد. هرچند خودم معتقدم در بخش بزرگی از ایرانیان درجات خیفی از نژادپرستی وجود دارد ( مثلاکیست تا حالا لااقل چند مورد جوک قومی نشنیده باشد؟!) و متاسفانه این معضل در بین مردم کشورهای منطقه هم کمابیش هست. اگر جلویش گرفته نشود و کار فرهنگی و تبلیغی درست نشود و اجازه سوءاستفاده سیاسی کرا داد می تواند مشکلات جدی به دبنال داشته باشد. متاسفانه سوءاستافده ای در سده پیش بویژه وقایع منجر به جنگ جهانی دوم شد از مبحث اریایی ها، هنوز در بخشی مردم از جمله مردم هندوایرانی زبان است. این مسئله صرف در ایران نیست، شما بنگرید در افغنستان و یا مناطق کرد نشین هم از این سخنان می گویند برخی افراد دارای مشکل فکری! آریایی یک اصطلاح بوده میان مردمان باستان و حداکثر به امور زبان شناختی است و مربوط مردمان هندوایرانی باستانی است و حتی ربط مستقیم به مردمان امروز کشورهای این حوزه ندارد، و ربطی به نژاد و انگاره های نادرست برتری یک نژاد به نژاد دیگر نیست. همه انسان ها ریشه مشترک دارند و هیچ تیره نژای یا قومی، هیچ امتیاز و برتری طبیعی مهمی نسبت به دیگران ندارد. همه انسانها می توانند در شرایط برابر، قابلیت مشابه و بسیار نزدیک نشان بدهند و تفاوت ها آن قدر جزئی و غیر فراگیر است که بایست از آن چشم پوشید. اینکه اشاره به بیماری روانی و ارتباطش با نژادپرستی شده، جالب است. حقیتا دیگر چنان نژادپرستی امری خردستیز و ضداخلاقی شناخته شده که افراد دچار نژادپرستی حاد وش دید بایست به عنوان بیمار روانی خطرناک بستری و تحت مراقبت قرار داد!

  • اشکان

    این هم نتیجه شستشوی مغزی و تبلیغات فاشیسم آریایی_هخامنشی. نهالی که رضاشاه و روشنفکران جبره خوارش کاشتند اکنون به بار نشسته. در ایران امروز بیگانه ستیزی و نژادپرستی ؛ تبدیل به یک پز روشنفکری شده است که بیشتر طبقه متوسط و بالای جامعه را آلوده کرده است همان طبقه ای که ظاهرا باید حامل ارزشهای مدنیت مدرن باشد!