ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«وطن امروز» انتشارش را از سر گرفت

بعد از وقفه‌ای یک روزه، روزنامه پرحاشیه مخالف دولت انتشارش را از سر گرفت. «وطن امروز» ادعا می‌کند که به دلایل سیاسی با مشکلات متعدد روبرو شده است.

روزنامه «وطن امروز» از روزنامه‌های منتقد دولت حسن روحانی پس از یک روز وقفه، پنجشنبه ۷ مرداد مجدداً منتشر شد و روی پیشخوان روزنامه‌فروشی‌ها قرار گرفت.

شماره پنجشنبه ۷ مرداد «وطن امروز»

روز گذشته خبرگزاری ایرنا گزارش داده بود که به دلیل آنکه ساختمان این روزنامه در تملک اداره اوقاف است و اداره اوقاف پس از ۸ سال قصد کرده ملکش را پس بگیرد، انتشار «وطن امروز» متوقف شده است.

ایرنا به نقل از منبعی که نام آن را فاش نکرد نوشته بود: «ماجرای ۸ ساله بذل و بخشش [سازمان اوقاف]، علنی شده و سازمان اوقاف با آگاهی از ماجرا، ملک وقفی مردم را طلب کرده است.»

«وطن امروز» در دوران ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد، در سال ۱۳۸۶ مجوز گرفت و مدیر مسئول آن هم مهرداد بذرپاش است. این روزنامه در دوران احمدی‌‌نژاد به شکل تمام‌رنگی منتشر می‌شد و از سیاست‌های دولت وقت حمایت می‌کرد. در آن زمان هم منتقدان سیاست‌های رسانه‌ای دولت احمدی‌نژاد این ادعا را مطرح کرده بودند که «وطن امروز» از امکانات خودروسازی «سایپا» استفاده می‌کند.

ایرنا از بدهی ۸۰۰ میلیون تومانی «وطن امروز» به مؤسسه مطبوعاتی ایران خبر داده بود.

روزنامه «وطن امروز» در یادداشتی که امروز منتشر کرده، گزارش ایرنا را «دروغ‌پردازی رسانه دولت» خوانده است. در این یادداشت آمده که «وطن امروز» مستأجر اوقاف است و اجاره ساختمان را هم تا پایان سال ۱۳۹۳ پرداخته است.

«وطن امروز» می‌نویسد سازمان اوقاف اجاره ساختمان را در سال ۱۳۹۴ به طور غیر منتظره ۶۰ درصد افزایش داد. این افزایش اجاره‌بها را اما «وطن امروز» نپذیرفت و به دادگستری شکایت برد، اما این شکایت بی‌نتیجه ماند.

«وطن امروز» می‌گوید مأموران اداره اوقاف به کارکنانش «بی‌حرمتی» کرده‌اند و ادعا می‌کند که به خاطر انتقاداتش از دولت حسن روحانی دچار چنین مشکلاتی شده است.

روزنامه «وطن امروز»، بعد از انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۹۲ اعلام کرده بود که «به دلیل بی پولی» از اول مرداد ماه آن سال تعطیل می‌شود اما مدتی بعد انتشارش را از سرگرفت.

وطن امروز از روزنامه‌های مخالف برجام و توافق هسته‌ای ایران با قدرت‌های جهانی‌ست.

وزارت ارشاد اسلامی ۳۱ تیر ۹۳ در نامه‌ای محرمانه از روزنامه‌ها و رسانه‌ها خواسته بود دستاوردهای توافق هسته‌ای را مورد تردید قرار ندهند. «وطن امروز» اما این نامه محرمانه را منتشر کرد.

۱۲ مرداد ۹۴ وزارت ارشاد اسلامی از این روزنامه به دادسرای عمومی و انقلاب تهران به دلیل انتشار اسناد محرمانه شکایت برد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.