ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

گروهی از زندانیان سیاسی گوهردشت اعتصاب غذا کردند

این زندانیان برای همبستگی با چهار زندانی سیاسی به مدت دو روز اعتصاب غذا می‌کنند. آن‌ها به جامعه جهانی هشدار داده‌اند که جان چهار زندانی سیاسی در خطر است.

گروهی از زندانیان سیاسی در زندان گوهردشت (رجایی شهر) کرج برای همبستگی با چهار زندانی سیاسی اعتصاب غذای خود را آغاز کردند.

زندان گوهردشت (رجایی شهر) کرج

این زندانیان سیاسی در بیانیه‌ای اعلام کرده‌اند که برای همبستگی با نسیم نقاش زرگران، رسول حردانی، ارژنگ داوودی و باتیرشاه محمداف، پنجشنبه و جمعه، ۷ و ۸ مرداد ۱۳۹۵ اعتصاب غذا می‌کنند.

چهار زندانی سیاسی یاد شده از سه ماه پیش تاکنون برای رسیدن به خواسته‌های قانونی‌شان در اعتصاب غذا به سر می‌برند.

از اعتصاب غذای رسول حردانی ۲۶ روز و از اعتصاب غذای نسیم نقاش زرگران ۲۴ روز می‌گذرد.

رسول حردانی که به اتهام هواپیماربایی بازداشت شده بود، می‌بایست ۳۰ مرداد ۹۴ آزاد می‌شد. اما مسئولان از آزادی او جلوگیری کردند.

نسیم نقاش زرگران هم یک نوکیش مسیحی‌ست که در سال ۱۳۹۱ به اتهام اقدام علیه امنیت ملی و تبلیغ علیه نظام به چهار سال زندان محکوم شد.

ارژنگ داوودی یک زندانی سیاسی شناخته شده است که از هشت سال پیش تاکنون در زندان‌های مختلف از جمله در گوهردشت کرج محبوس است. او بخشی از بینایی و شنواییاش را در اثر شکنجه و آزار از دست داده.

باتیرشاه محمداف نیز تبعه ترکمنستان است و به اتهام جاسوسی به ۲۰ سال زندان محکوم شده. او در سال ۹۴ به حسن روحانی، رییس جمهوری اسلامی نامه‌ای نوشت و خواهان رعایت آئین دادرسی مصوب جمهوری اسلامی ایران شد.

زندانیان سیاسی زندان گوهردشت در بیانیه‌شان نوشته‌اند که نگران سلامتی زندانیان سیاسی یاد شده‌اند. آن‌ها به جامعه جهانی هشدار داده‌اند که جان این زندانیان سیاسی در خطر است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.