ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دانشجویان پزشکی باید تست روانشناسی و «دیدگاه فرهنگی» بدهند

از مهر سال جاری همه دانشجویانی که وارد دانشکده علوم پزشکی می‌شوند می‌بایست در دو آزمون شرکت کنند: تست روانشناسی و آزمون دیدگاه فرهنگی.

محمد رضا فراهانی، معاون فرهنگی، دانشجویی و امور مجلس وزارت بهداشت اعلام کرده که دانشجویانی که مهر سال جاری وارد دانشگاه علوم پزشکی می‌شوند موظف‌اند در یک آزمون روانشناسی و آزمون ارزشیابی دیدگاهی شرکت کنند.

گروهی از دانشجویان دانشکده علوم پزشکی تهران در سال تحصیلی ۱۳۹۰

معاونت فرهنگی وزارت بهداشت داده‌ها را بررسی و تحلیل می‌کند. هدف این است که ساختار روانی دانشجویان پزشکی و همچنین دیدگاه‌های فرهنگی آنان مورد بررسی قرار گیرد. به گفته این مقام مسئول برای تحلیل و بررسی نتایج این آزمون‌ها اداره‌ای تأسیس شده به نام اداره مطالعات فرهنگی.

محمد رضا فراهانی به خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) گفته است: «برنامه "بررسی ارزش‌ها و نگرش‌ها" و "تست روانشناسی" از جمله برنامه‌های عملیاتی در دانشگاه‌های علوم پزشکی امسال است که بر اساس آن می‌خواهیم وضعیت دانشجویان را از لحاظ فرهنگی و سلامت روان تحلیل کنیم و در صورت نیاز مداخلات لازم انجام بگیرد.»

او حد این «مداخلات» را مشخص نکرده است. همچنین معیارهای ارزش‌‌‌گذاری نسبت به دیدگاه‌های فرهنگی دانشجویان هم مشخص نیست.

به گفته معاون فرهنگی، دانشجویی و امور مجلس وزارت بهداشت تست‌های روانشناسی که در جهان مورد استفاده قرار می‌گیرند «بومی‌سازی» شده‌اند و اکنون قرار است همه دانشجویان را با این تست‌ها به محک بگذارند.

آزمون‌های روانشناسی در غرب معمولاً هنگام بروز اختلالات شخصیتی و روانی در فرد برای تشخیص بیماری به کار گرفته می‌شوند. در برخی از مؤسسات هم هنگام استخدام فرد متقاضی کار، برای سنجش میزان توانایی‌های او از برخی از این تست‌ها استفاده می‌شود.

یکی از چالش‌ها اعتیاد دانشجویان ایرانی به مواد مخدر است. بر اساس آخرین آماری که از اعتیاد دانشجویان به مواد مخدر در سال ۱۳۹۲ منتشر شد، ۶درصد از دانشجویان ایرانی به سیگار، مشروب یا روان‌گردان‌ها اعتیاد دارند. معاون فرهنگی، دانشجویی و امور مجلس وزارت بهداشت می‌گوید این آمار قدیمی‌ست.

روز گذشته ۹۲ تشکل دانشجویی از سراسر ایران به حسن روحانی، رییس جمهوری اسلامی نامه نوشته‌ و از «جو ارعاب و تهدید» در دانشگاه‌ها گلایه کرده بود‌ند. آن‌ها فضای دانشگاه‌ها را «نگران‌کننده» توصیف کرده‌اند و احتمال داده‌اند که در این شرایط دانشجویان بیش از پیش منزوی شوند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • احمد نای بن حوری

    شرط اصلی برای پزشک بودن در ایران روشهای گرفتن پول زیر میزی از بیماران است که باید از این ازمون سربلند بیرون بیایند و همچنین با ساخت و ساز اشنایی کامل داشته باشند

  • behram

    من سالها پیش یک سند اینترنتی دیدم که از شرایط پذیرفتن شدن در ازمون دستیار پزشکی، التزام عملی به اسلام و نظام است!

  • وطن

    لُب مطلب اينه كه ..... هر كس ميخواد دكتر بشه بايد معتقد به اسلام ولايت وقيه باشه و انديشه هاى اسلامى و تفكرات شيعه باشه و در هنگام گرفتن ويزيت و در هنگام عمل و در صورت تزريق به بيمار نگون بخت هم خون اسلامى را در رگهاى او جارى نمايد. واسلام و الا عبادولا پهنا ول قاطرين.