ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

آمریکا: پاکسازی ارتش ترکیه نبرد با داعش را تحت تأثیر قرار داده

یک مقام بلندپایه امنیتی آمریکایی در کنفرانس امنیتی اسپن در کلرودا از پاکسازی‌های گسترده در ارتش ترکیه انتقاد کرد. پاکسازی‌ها کار نهادهای امنیتی را مختل کرده.

در شهر کوچک اسپن در ایالت کلرودا یک کنفرانس امنیتی برگزار می‌شود. یکی از موضوعات این کنفرانس پاکسازی ارتش ترکیه پس از کودتای نافرجام در این کشور و چشم‌انداز همکاری نهادهای امنیتی ایالات متحده آمریکا با ترکیه است.

پایگاه هوایی اینجرلیک در ترکیه

جیمز کلپر، اداره‌کننده اطلاعات ملی آمریکا در این کنفرانس گفت: «پاکسازی‌های گسترده در ارتش ترکیه کار نهادهای امنیتی را مختل کرده. بسیاری از دستگاه‌های امنیتی ترکیه تحت تأثیر این پاکسازی‌ها قرار گرفته‌اند و بسیاری از کسانی که با ما در ارتباط بودند، کنار گذاشته یا بازداشت شده‌اند.»

رجب طیب اردوغان، رییس جمهوری ترکیه شامگاه پنجشنبه، ۲۸ ژوئیه با یک حکم حکومتی ۱۶۴۸ افسر ارتش ترکیه را اخراج کرد. ۱۴۹ تن از اخراج‌شدگان از ژنرال‌های ارتش ترکیه بودند. این تعداد معادل ثلث ژنرال‌های ناتوست.

بر اساس ارقامی که دولت ترکیه منتشر کرده، پس از کودتای نافرجام در این کشور ۱۵ هزار و ۸۰۰ نفر بازداشت شده‌اند. ۱۰ هزار نفر از بازداشت‌شدگان نظامی‌اند.

ترکیه یکی از مهم‌ترین کشورهای ائتلاف ضد داعش است.

ایالات متحده آمریکا در ترکیه پایگاه‌های نظامی دارد و جنگنده‌های آمریکایی از پایگاه هوایی اینجرلیک هدف‌هایی را در سوریه بمباران می‌کنند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.