ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مجوز ۲۰ خوابگاه غیر دولتی برای دانشجویان صادر شد

دانشگاه‌ها بودجه کافی ندارند. به بخش خصوصی مجوز داده شد که خوابگاه در اختیار دانشجویان بگذارد. اجاره بهای این خوابگاه‌ها بین ۳۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان تعیین شده است.

شورای نظارت بر خوابگاه‌های غیر دولتی در استان تهران اعلام کرد که مجوز ۲۰ خوابگاه غیردولتی برای دانشجویان را صادر کرده. اجاره بهای این خوابگاه‌ها بین ۳۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان تعیین شده است.

یک خوابگاه دانشجویی در تهران

حسن به‌نژاد، رییس شورای نظارت بر خوابگاه‌های غیر دولتی به خبرگزاری مهر گفته است که دانشگاه‌ها بودجه کافی برای پرداخت اجاره بهای خوابگاه‌های دانشجویی را ندارند. به همین جهت بسیاری از این خوابگاه‌ها که با قیمت مناسبی در اختیار دانشجویان قرار می‌گرفت تعطیل شده است.

به گفته این مقام مسئول در مجموع ۷۰ خوابگاه دانشجویی در استان تهران وجود داشته. اکنون برای جبران کمبود خوابگاه‌های دانشجویی، مجوز ۲۰ خوابگاه به بخش خصوصی داده شده است.

شورای نظارت بر خوابگاه‌های غیر دولتی، تهران را به سه بخش، از جنوب تا شمال تقسیم کرده. اجاره‌بهای خوابگاه‌ها در بخش شمالی شهر بیشتر از بخش جنوبی‌ست. سقف اجاره‌بها هم بین ۳۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان تعیین شده است.

دانشجویان همواره از وزارت علوم خواسته‌اند در تأمین خوابگاه‌های دانشجویی و فضای مسکونی مناسب برای دانشجویان تلاش کند.

در تهران ۲۵۰ هزار دانشجو در خوابگاه‌ها زندگی می‌کنند. دست‌کم ۵۰ هزار دانشجو در انتظار خوابگاه هستند. برخی از این دانشجویان متأهل‌اند و به همین جهت با مشکلات بیشتری برای یافتن مسکن مناسب مواجه‌اند.

خوابگاه دانشگاه شهید بهشتی فقط ۳۵۰۰ نفر ظرفیت دارد، در این دانشگاه اما ۱۹ هزار دانشجو تحصیل می‌کنند.

بسیاری از دانشجویان شهرستانی که برای تحصیل به تهران می‌آیند، به خاطر کمبود خوابگاه ناگزیرند در «پانسیون‌های خودگردان» زندگی کنند. کمبود سرویس بهداشتی، ناامنی، دزدی، سر و صدا و هیاهو و اجاره بیش از حد گران از مشکلات این پانسیون‌هاست.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.