ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

احتمال منع ساخت مساجد در فرانسه با سرمایه‌گذاری خارجی

نخست‌وزیر فرانسه توقع دارد که مسلمانان مقیم فرانسه از بنیادگرایی اسلامی فاصله بگیرند. احتمال دارد ساخت مساجد در فرانسه با محدودیت‌هایی مواجه شود.

نخست‌وزیر فرانسه توقع دارد که مسلمانان مقیم فرانسه از بنیادگرایی اسلامی فاصله بگیرند. احتمال دارد ساخت مساجد در فرانسه با محدودیت‌هایی مواجه شود.

مسلمانان مقیم فرانسه در مسجدی در پاریس

پس از حملات ترووریستی متعدد در فرانسه، مانوئل والس در پی به وجود آوردن رابطه‌ای تازه با مؤسسات اسلامی‌ست. نخست وزیر فرانسه در گفت‌و‌گو با روزنامه لوموند گفته است: «ما به نظم تازه‌ای [در زمینه مذهب] نیاز داریم و می‌بایست رابطه‌مان با دین اسلام در فرانسه را از نو تنظیم کنیم.»

مانوئل والس می‌خواهد مسئولیت مؤسسات اسلامی را نسبت به فرانسه تقویت کند. او در گفت‌و‌گو با لوموند از این احتمال سخن به میان آورد که در آینده ساخت مساجد در فرانسه با سرمایه‌گذاری خارجی ممنوع اعلام شود. پیش‌نمازان مساجد نیز می‌بایست در فرانسه آموزش ببینند. به گفته نخست‌وزیر فرانسه این موضوع در دستور کار دولت قرار گرفته و جنبه‌های مختلف آن بررسی می‌شود.

والس گفت: «سلفی‌گری جایی در فرانسه ندارد. وقت آن رسیده که مسلمانان فرانسه واکنش درخوری [به بنیادگرایی اسلامی] نشان دهند.»

مانوئل والس در این گفت‌و گو یک بار دیگر به تأکید به یک جنگ طولانی‌مدت با اسلام‌گرایان تندرو اشاره کرد و پیش‌بینی کرد که فرانسه در آینده باز هم هدف حملات تروریستی دیگری قرار بگیرد. او اما گفته است: «ما برنده این جنگ هستیم، چون استراتژی مشخصی داریم.»

پیشوایان مذهبی جامعه مسلمانان فرانسه از پیشنهادهای دولت استقبال کرده است. دلیل بوبکر، متولی مسجد پاریس و یکی از چهره‌های شاخص جامعه مسلمانان مقیم فرانسه از ضرورت اصلاحات مذهبی سخن گفته و از پیشنهاد نخست وزیر فرانسه مبنی بر آموزش پیش‌نمازان در فرانسه استقبال کرده است.

پس از آنکه دو گروگانگیر صبح سه‌شنبه، ۲۶ ژوئیه هنگام مراسم عشای ربانی به کلیسای سنت اتین دو رووره در نرماندی هجوم بردند و پنج نفر را به گروگان گرفتند و با چاقو گلوی کشیش ۸۴ ساله کلیسا را بریدند، در فرانسه بحث تازه‌ای درباره دین اسلام و مسلمانان مقیم فرانسه و رابطه مهاجران مسلمان با بنیادگرایی اسلامی درگرفته است.

پس از گروگانگیری در نرماندی، فرانسوا اولاند، رییس جمهوری فرانسه با نمایندگان ادیان در این کشور دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

گفت‌و‌گوی مانوئل والس با روزنامه لوموند بیانگر سیاست‌های تازه دولت فرانسه در رویکرد به جامعه مسلمانان مهاجر مقیم این کشور پس از این دیدار و گفت‌و‌گوست.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • ب

    این جاها که مسجد نیست ، پایگاهی برای تروریست پروری و شستشوی مغزی افراد جاهل و احمق برای جهاد و رفتن پیش حوریان بهشتی . به قول امام ملعون : مسجد سنگر است ، سنگرها را حفظ کنید .

  • راستی

    هر چند بعدست غربیان با صدها سال تجربه کار مستشرقین و جاسوسان و پژوهشگران اسلام شناسی، هنوز از واقعیت اسلام با خبر نباشند! یکی از ابزارها قدرتمند و کارای اسلام سیاسی و بنیادگرایی اسلامی و فرقه ها و مذاهبش، همین مساجد است. مسجد تنها محل عبادت نیست. اساس عبادت در اسلام تقریبا همه اش می تواند به حالت فردی و در منزل باشد و هیچ نیازی هم به مسجد نیست در واقع. مسجد در اصل برای کار اجتماعی و سیاسی بنیان نهاده است. برخلاف کلیسا که کاربردی محدود دارد و به یکش نبه ها محدود است. مسجد دست کم سه بار در روز محل تجمع است. هر بار هم خطیب و افراد دیگر کار های تبلیغی و تلقینی و پیاده سازی طرح های بینادگرایی انجام می دهند. مسجد محل شبکه سازی گروه های سیاسی اسلامی است. همین مساجد نقش اصلی در ماجرای خمینیسم و انقلاب ارتجاعی بازی کردند. در ایران امروزه دین و مذهب شیعه کاملا حکومتی شده است. مساجد اغلب مرکز بسیج است که کارش از امور نظامی و امنیتی فراتر رفته و تبدیل به نهاد چند منظوره شده است از کار خبرچینی و اطلاعاتی گرفته تا تبلیغات و سرکوب و رعب و وحشت! چنان این اهرم اطلاعاتی ورعب قوی است که مردم به سختی به یکدیگر اعتماد می کنند. هر بسیجی می وتوان عامل حکومتی باشد و ختی یک فردی عادی با کمی انتقاد ممکن است گرفتار سیستم شبه گشتاپوی رزیم بیفتد! در اهمیت مسجد در تقویت مذاهب اسلامی و چیزهای فوق الذکر همین بس که خود حکومت های مذهبی-اسلامی مانند نظام ایارن یا سعودی... مانع گسترش مساجد مذاهب وفرقه های رقیب در کشورهایشان می شوند!

  • وطن

    بيچاره اين فرانسوى ها و كلاً اروپايى ها اسلام را نميشناسند! اينكه با سرمايه خارجى مسجد ساخته نشه مشكل شما را حل نميكنه. اين سوسول بازيها را كنار بگذاريد. دمكراسى و آزادى خواهى كه خود شما بنيان گذار آن بوديد كه شايسته تقدير بـى كران است با اسلام منافات دارد. و مسلمانان ساكن فرانسه منهاى ايرانيهاى بزور مسلمان شده !! ار راديكال ترين مسلمين جهان هستند ، الجزايرى ها مراكشى ها تونسيها كه در گذشته متاسفانه تحت استعمار فرانسه بود ه اند بيشترين جامعه مسلمان فرانسه هستند. نسخه اين درد فرانسه نزد ما كافران بزعم رژيم ايران است كه در قبال يك چمدان دلار آنهم كش پيچيده ميشود. چمدان را به راديو زمانه بدهيد تا نسخه مسلمان هاى شما را ما بپيچيم. چون فيخالدون ما ايرانيها چنان از اسلام سوخته كه در پيچيدن نسخه بسى حاذق شديم كه نگو و نپرس فقط عمل كنيد كه به ( عمل كار برآيد به سخن رانـى نيست) عزيز فرانسوى