ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

خراسان شمالی و آفتاب‌گردان‌هایش

آفتاب‌گردان از گیاهان بومی نواحی مرکزی آمریکا است که در ایران نیز در سطح وسیعی کشت می‌شود. تولید روغن آفتاب‌گردان از اهمیت ویژه‌ای در دنیا برخوردار است.

آفتاب‌گردان یکی از گیاهان بومی نواحی مرکزی آمریکا است و گونه‌های وحشی آن در این منطقه فراوان است . این گیاه در اواسط قرن هفدهم از آمریکا به اروپا و از آنجا به سایر کشورها برده شد.
تاریخ دقیق ورود آفتاب‌گردان به ایران معلوم نیست و در حال حاظر مراحل ابتدایی کشت آن به صورت زراعت‌های نسبتاً وسیع فراهم شده است. آفتاب‌گردان به خاطر دارا بودن مقدار قابل توجهی روغن مرغوب در دنیا از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. گسترش کشت آن در نقاطی که برای رشد این گیاه مناسب است، می‌تواند در بالارفتن درصد اشتغال بسیار موثر باشد.

در ایران، آفتاب‌گردان در نواحی همچون خراسان شمالی٬ خوی، دشت‌مغان و گرگان در سطحی وسیع زرع و کشت می‌شود. آفتاب‌گردان اغلب در اطراف صیفی‌کاری‌ها کاشته می‌شود.  از دانه‌ی آفتاب‌گردان به عنوان آجیل هم استفاده می‌کنند.

[sliderpro id="183"]

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.