ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کودتای ترکیه: ۷۵۸ تن از سربازان بازداشت شده آزاد شدند

دادستانی استانبول برای «تکمیل تحقیقات» پیرامون کودتا حکم به دستگیری آنها داده بود. آنها پس از آنکه شهادت‌نامه‌های خود را نوشتند با حکم دادستانی آزاد شدند.

۷۵۸ تن از سربازانی که در پی کودتای ترکیه بازداشت شده بودند با حکم دادستانی این کشور آزاد شدند.

عکس از آرشیو - در پی کودتای نافرجام ترکیه نزدیک به یک هزار سرباز بازداشت شدند

خبرگزاری دولتی ترکیه، آنادولو عصر شنبه ۳۰ ژوئیه/ ۹ مرداد  گزارش داد که قاضی دادگاهی در استانبول با «غیرضروری» خواندن بازداشت این سربازان، حکم آزادی آنها را صادر کرد.

این سربازان که در میان آنها نام دانشجویان ارتش نیز دیده می‌شود به اتهام دست داشتن در کودتای نافرجام ۱۵ ژوئیه ترکیه بازداشت شده بودند.

دادستانی استانبول برای «تکمیل تحقیقات» پیرامون کودتا حکم به دستگیری آنها داده بود.  آنها پس از آنکه شهادت‌نامه‌های خود را نوشتند با حکم دادستانی آزاد شدند.

۲۳۱ سرباز دیگر همچنان در بازداشت به سر می‌برند.

بر پایه گزارش خبرگزاری‌های دولتی ترکیه، در پی کودتای نافرجام ۱۵ ژوئیه ۹۸۹ سرباز دستگیر شدند. خبرگزاری رویترز شمار کل دستگیر شدگان یا اخراج شدگان،  اعم از سربازان، فرماندهان ارتش و ژاندارمری، اساتید، معلمان، روزنامه نگاران و فعالان سیاسی را ۶۰ هزار نفر تخمین می‌زند.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه در سخنرانی روز گذشته خود در مراسم روز بزرگداشت کشته‌شدگان در کودتا اعلام کرد که از شکایت خود علیه کسانی که به او توهین کرده‌اند صرف‌نظر می‌کند.

او از «تمام بخش‌های کشور به خصوص سیاستمداران» خواست که مانند او رفتار کنند.

اردوغان شخص گولن و جنبش او را هدایت کننده کودتای اخیر ترکیه  و مسئول کشته شدن شهروندان و پلیس این کشور می‌داند و دستور بازداشت هزاران نفر را به اتهام ارتباط با این جنبش صادر کرده است. گولن این اتهام را رد می‌کند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • دکتر عبدالعزیز ساقی رامهـــرمزی

    پرده ای دیگر از نمایش قاعده و استثناء نوشته ی رجبدوغ برشت