ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ترکیه به جلوگیری آلمان از پخش ویدئوی اردوغان اعتراض کرد

.آلمان اعلام کرد که «نگرانی‌های امنیتی» دلیل ممانعت آنها از پخش ویدئوی اردوغان است. ترکیه این دلیل را قانع کننده ندانست

مقامات محلی شهر کلن آلمان از پخش ویدئوی تبلیغاتی رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه برای فراخوان راهپیمایی علیه کودتا از رسانه‌های آلمانی جلوگیری کردند. ترکیه به شدت از این اقدام آلمان انتقاد کرد.

ترکیه این اقدام آلمان را «نقض دموکراسی، آزادی بیان و حق تشکل» توصیف کرد

به گزارش سایت خبری حریت ابراهیم کالین، سخنگوی اردوغان در بیانیه‌ای که یکشنبه ۳۱ ژوئیه/ ۱۰ مرداد منتشر کرد نوشت که این اقدام آلمان «غیرقابل قبول» است.

قرار بود که ترکیه‌تبارهای شهر کلن در پاسخ به فراخوان اردوغان، همزمان با تجمع ضدکودتا در استانبول به خیابان‌ها بیایند و سخنرانی رئیس جمهوری ترکیه در استانبول به طور زنده برای تظاهرکنندگان کلن پخش شود.

اردوغان خواسته بود که در ویدئویی خطاب به ترکیه‌تبارهای شهر کلن از آنها بخواهد که در شهر خود راهپیمایی برگزار کنند. اما مقامات محلی شهر کلن مانع از پخش این ویدئو شدند.

آلمان اعلام کرد که «نگرانی‌های امنیتی» دلیل ممانعت آنها از پخش ویدئوی اردوغان است.

ترکیه این دلیل را قانع کننده ندانست و کالین گفت: «ما انتظار داریم که علت واقعی را بشنویم».

سخنگوی دفتر ریاست جمهوری ترکیه گفت: «مقامات آلمان در مورد فعالیت‌های تروریستی سازمان [جنبش هزیمت] در گذشته سکوت کرده‌ و اکنون در تلاش است که این مانع از برگزاری این راهپیمایی شود که در راستای دموکراسی در شرایطی انجام می‌شود که خشونت می‌تواند جرقه بزند».

او این اقدام آلمان را «نقض دموکراسی، آزادی بیان و حق تشکل» توصیف کرد.

تنش‌ها بین ترکیه و آلمان پس از به رسمیت شناختن «نسل کشی ارامنه توسط دولت عثمانی در سال ۱۹۱۵» از سوی پارلمان آلمان شدت یافته است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.