ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

● وبلاگ زمانه

زمانه ده ساله شد

ده سال از آغاز به کار «رادیو زمانه» می‌گذرد. رادیو زمانه در تایخ ۱۳ مرداد ۱۳۸۵ (۴ اوت ۲۰۰۶) همزمان با شب صدمین سالگرد پیروزی انقلاب مشروطیت فعالیت خود را شروع کرد.

ده سال از آغاز به کار «رادیو زمانه» می‌گذرد. رادیو زمانه در تایخ ۱۳ مرداد ۱۳۸۵ (۴ اوت ۲۰۰۶) همزمان با شب صدمین سالگرد پیروزی انقلاب مشروطیت فعالیت خود را شروع کرد.

لوگوی رادیو زمانه Radio Zamaneh Logo

آن زمان «رادیو» محور این رسانه بود، اما امروزه چنین نیست. زمانه فعالیت‌های خود را گسترش داده است. مجموعه متنوعی از فعالیت‌ها، که در میان آنها انتشار سایت زمانه جلوه بیرونی بیشتری دارد، در زیر چتر "بنیاد زمانه" پیش برده می‌شود. تولید رسانه‌ای و عرضه خدمات آموزشی دو رکن فعالیت‌های این بنیاد هستند.

زمانه از ابتدا نوگرا بود و ضمن پایبندی به استانداردهای روزنامه‌نگاری باکیفیت می‌کوشید خلاف جریان باشد، یعنی با رویکردی انتقادی پا در پهنه‌هایی بگذارد که جریان اصلی رسانه‌ای به آن نمی‌پردازد، یا کمتر می‌پردازد.

زمانه همزمان با برآمد جنبش وبلاگ‌نویسی در ایران متولد شد و ابتدا شهرت یافت که رادیوی وبلاگ‌ها و سایتش وبلاگی برای وبلاگ‌هاست. ارتباط‌گیری فعال با وبلاگ‌نویسان و شهروند-خبرنگاران نقطه قوت و وجه تمایز آغازین زمانه بود. شبکه‌های اجتماعی – که وبلاگ‌ها طلایه‌دار آنها بودند – بعداً رشد وسیعی یافتند و از یک جریان جانبی به یک جریان نیرومند و گسترده همرسانشی تبدیل شدند، جریانی که رسانه‌های کلاسیک را متحول کرد.

همین اشاره کوتاه به تاریخچه تحول رسانه‌ها در ده سال اخیر نشان می‌دهد که "زمانه" در چه زمانه پر تب و تاب و هیجان‌انگیزی متولد شد و رشد کرد و برای تثبیت خود کوشید.

زمانه اکنون بنیاد استواری دارد و مصممانه و امیدوارانه با چالش‌های پیش رو مواجه می‌شود. یک چالش، کمبود منابع مالی است. همچنان که خوانندگان سایت زمانه می‌بیینند ما برای تقویت بنیه مالی خود تبلیغات تجاری هم نشر می‌دهیم، چیزی که پیشتر از آن اکراه داشتیم. اما مشکل مالی از آن رو برای ما برجسته است که مانعی است در جهت گسترش فعالیت‌های ما که چالش یافتن جایگاهی مناسب و مؤثر در فضای متحول رسانه‌ای راستای آن را تعیین می‌کند. با این چالش همه رسانه‌ها رو در رو هستند.

ما امیدواریم بتوانیم در جهتی که از ابتدا برگزیدیم، با گام‌های استوار، پیگیرانه پیش رویم. جهتی که ما برگزیده‌ایم تلاش برای بازتاب دادن صدای بی‌صدایان است، انعکاس مسائل و خواسته‌های کسانی است که در رسانه‌های جریان اصلی به آنها توجه لازم نمی‌شود، برجسته کردن هر خبر و نظری است که به نحوی به زندگی انسان‌ها از نظر آزادی، رفع تبعیض، عدالت، همبستگی، حفظ محیط زیست و برخورداری از حق شادی مربوط می‌شود.

امیدواریم با یاری شما مخاطبان و خوانندگان خود و گروه پرشمار نویسندگان و روزنامه‌نگارانی که در این مدت از همکاری صمیمانه و ثمربخش آنان برخوردار بوده‌ایم، در جهتی که برگزیده‌ایم پیش رویم و همواره به حقیقت وفادار بمانیم.

زمانه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.