ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

روحانی به سفرهای اروپایی خواهد رفت

مجید تخت‌ روانچی گفته است که امکان دارد تا پایان سال ۲۰۱۶ حسن روحانی، رئیس‌جمهوری ایران، به چند کشور اروپایی از جمله آلمان و اتریش، سفر کند.

مجید تخت‌ روانچی، معاون اروپا و امریکا وزارت امور خارجه در گفت‌وگو با خبرنگار «ایسنا» گفته است که امکان دارد تا پایان سال ۲۰۱۶ حسن روحانی، رئیس‌جمهوری ایران، به چند کشور اروپایی سفر کند.

روحانی قرار است به آلمان و اتریش برود.

«ایسنا» این خبر را که روحانی امکان دارد به سفرهای اروپایی برود روز ۱۲ مرداد به نقل از مجید تخت روانچی، معاون محمد جواد ظریف در وزارت خارجه ایران منتشر کرده است.

آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان روز ۲۷ بهمن ۱۳۹۴ گفته بود که تنها به شرط به رسمیت شناختن حق موجودیت اسرائیل است که آلمان حاضر است با ایران روابط دوستانه برقرار کند. صدراعظم آلمان در دیدار با نخست‌وزیر اسرائیل، بنیامین نتانیاهو گفته بود: «تا زمانی که ایران، حق موجودیت اسرائیل را به رسمیت نشناسد، از روابط دوستانه با آن خبری نخواهد بود».

تخت‌روانچی می‌گوید چنین پیش‌شرطی در دیدار روحانی با مقامات آلمانی مطرح نیست و صحت ندارد.

او در گفت‌وگو با خبرنگار «ایسنا» گفته است: «کشورهای مختلف می‌دانند که نمی‌توانند با ایران این‌گونه برخورد کنند و چنین شرط و شروطی را بگذارند؛ چرا که طرح این مسائل نه‌تنها مشکل ایجاد می‌کند بلکه قابل طرح با ایران نیست چون آنها می‌دانند که پاسخ ما چه خواهد بود.»

همچنین قرار است از کشورهای اروپایی هیئت‌هایی به تهران سفر کنند که تاریخ دقیق این سفرهای سیاسی مشخص نیست.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Behrouz

    ایران بدترین کشور تروریستی جهان ( بد تر از عربسان سعودی، قطر، پاکستان) است و کشوری که هولوکاست را نفی کرده و میخواهد دست به نسل کشی جدید بزند باید از تمام مجامع جهانی (از جمله سازمان ملل متحد ) اخراج شده و جهان آزاد شدیدترین تحریمهای تاریخ را علیه ایران اعمال کنند.