ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

امدادگران سوری: روسیه در ادلب از گاز شیمیایی استفاده کرده است

یک گروه امداد و نجات در سوریه اعلام کرد که ده‌ها نفر در شهر«سراقب» در استان ادلب سوریه از گازهای سمی که پیش از سرنگونی بالگرد روس، از این جنگنده پرتاب شده بود، مسموم شدند.

یک گروه امداد و نجات در سوریه روز سه‌شنبه دوم اوت/ ۱۲ مرداد اعلام کرد که ده‌ها نفر از مردم شهر«سراقب» در استان ادلب سوریه از گازهای سمی که پیش از سرنگونی بالگرد روس در این منطقه پرتاب شده، مسموم شدند.

ویدئویی از مسمومیت افراد غیر نظامی در منطقه سراقب در یوتیوب منتشر شده است

روز گذشته وزارت دفاع روسیه از سقوط بالگرد این کشور در همین منطقه خبر داده بود. با این حال وزارت دفاع روسیه در بیانیه خود عنوان کرده بود که این بالگرد در حال بازگشت از عملیات امدادرسانی و ارسال کمک‌های بشردوستانه برای محاصره‌شدگان در شهر حلب به پایگاه نظامی روسیه در لاذقیه بود که هدف حمله شورشیان ادلب قرار گرفت.

اکنون اپوزیسیون ائتلاف ملی سوریه (SNC) نیز مدعی شده که دولت بشار اسد با همکاری روسیه برفراز شهرهای سوریه از جمله ادلب گاز سمی از جمله گاز کلر پخش کرده است.

دولت اسد پیشتر تمامی اتهامات وارد شده مبنی بر استفاده از سلاح‌های شیمیایی را رد کرده است.

خبرگزاری رویترز به نقل از یک سخنگوی گروه امداد و نجات غیر نظامیان در سوریه اعلام کرد، در حال حاضر و درست در همان منطقه‌ای (سراقب) که بالگرد نظامی روسیه سرنگون شد، ۳۳ نفر که اغلب زنان و کودکان را شامل می‌شوند به مواد سمی شیمیایی شبیه به گاز کلر مبتلا شده‌اند و وضعیت برخی از آن‌ها نیز وخیم است.

عبدالعزیز بریح، پزشکی که در سراقب مشغول کار است نیز می‌گوید که پیش از سقوط بالگرد روسی در این منطقه دو بشکه گاز کلر از بالگرد به سوی زمین پرتاب شده است.

در همین حال این گروه امداد و نجات نیز ویدئویی از مسمومیت افراد غیر نظامی در منطقه سراقب در یوتیوب منتشر کرد.

پیشتر نیز بارها دولت بشار اسد به استفاده از گازهای سمی شیمیایی به ویژه در ادلب متهم شده بود.

شهر ادلب در شمال سوریه هم اکنون در کنترل فتح الشام (جبهه النصره سابق) و برخی گروه‌های شبه‌نظامی دیگر از جمله جیش الاسلام است.

بیشتر بخوانید

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • رفیزاراع از تهران

    پول تمامی این سموم را حکومکت ضد بشری اسلام ناب در ایران به روسیه می دهد. در حقیقت امام پوتین اینکار را به نسابت از بیت رهبری انجام می دهد برای همین هم رهبری از جنگ نیابای ساز می زند. من نمی فهمم چرا در میان فرماندهان ارتش و سپاه آنهایی که هنوز یک ذره شرف دارند اتفاقی نمی افتد. مرگ بر حکومت اسلامی از خراسان تا تهران و بغداد و شام و سوریه!