ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

صنعت برق ایران ۱۳ هزار میلیارد تومان بدهکار است

رکود اقتصادی ایران همچنان ادامه دارد. صنعت برق ایران ۱۳ هزار میلیارد تومان بدهکار است. سازمان امور مالیاتی اقدام به توقیف اموال شرکت‌های وابسته به وزارت نیرو کرده است.

صنعت برق ایران بیش از ۱۳ هزار میلیارد تومان بدهی دارد. قائم مقام شرکت توانیر می‌گوید که هزینه تمام شده برق بیشتر از نرخ عرضه آن است.

قائم مقام شرکت توانیر می‌گوید که سازمان امور مالیاتی بخشی از اموال صنعت برق را به دلیل بدهی مالیاتی توقیف کرده است.

داوود منظور قائم مقام مدیر عامل شرکت توانیر ایران عصر سه‌شنبه ۱۲ مرداد گفت که هزینه تمام شده برق بیشتر از نرخ عرضه آن است.

او با اعلام اینکه «تاکنون با افزایش هزینه قیمت خدمات برق موافقت نشده»، از افزایش ۲۰ درصدی هزینه‌ تمام شده تولید برق خبر داد و گفت که بدهی صنعت برق به پیمانکاران و بخش خصوصی افزایش یافته است.

منظور بدهی صنعت برق به پیمانکاران را ۲ هزار میلیارد تومان اعلام کرد. به گفته این مقام مسئول وزارت نیرو ۱۱ هزار میلیارد تومان نیز به فروشندگان تجهیزات صنایع برقی بدهکار است.

او وضعیت مالی دولت را «نامطلوب» دانست و افزود که وزارت نیرو برای پرداخت بدهی‌ها و مالیات تحت فشار شدیدی است. او از سازمان امور مالیاتی خواست که بدهی مالیاتی شرکت توانیر از زیر مجموعه‌های وزارت نیرو را به صورتی تقسیطی دریافت کند.

به گفته قائم مقام شرکت توانیر سازمان امور مالیاتی اقدام به توقیف اموال و برداشت از حساب‌های بانکی شرکت‌های وابسته به وزارت نیرو کرده است.

منظور همچنین از کاهش فروش حق انشعاب در دو سال گذشته خبر داد و گفت که میزان فروش حق انشعاب در سال گذشته به کمتر از ۱.۲ هزار میلیارد تومان کاهش پیدا کرده است. به گفته او این میزان کمتر از نصف درآمد ۲.۵ هزار میلیارد تومانی حاصل از فروش حق انشعاب در سال ۹۳ است.

منظور اداره صنعت برق در چنین وضعیتی را دشوار دانست و اظهار امیدواری کرد که بخشی از افزایش هزینه‌های صنعت برق با هماهنگی دولت تکمیل شود.

به گفته قائم مقام شرکت توانیر این شرکت با «چشم‌پوشی دولت» سهم ۱۸۰ میلیارد تومانی صنعت برق برای هدفمندی یارانه‌ها را پرداخت نکرده است.

حجم بدهی‌های دولت و شرکت‌های دولتی ایران ۵۴۰ هزار میلیارد تومان اعلام شده است. وزیر امور اقتصادی و داریی ایران گفته است که بخشی از این بدهی‌ها از طریق واگذاری سهام دولت در بنگاه‌ها، عرضه اوراق مشارکت و تهاتر تسویه خواهد شد.

در همین زمینه

بدهی هزار میلیارد تومانی دولت ایران به پیمانکاران

دستاورد اقتصادی دولت یازدهم؛ افزایش بدهی‌ها و کاهش سپرده‌ها

افزایش ۱۷ درصدی بدهی‌‌های دولت ایران به بانک‌ها

بدهی هشت هزار میلیارد تومانی دولت به بخش سلامت

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • chera va che goone

    آنچه که اغلب کارشناسان اقتصادی می گویند ام الفساد و ام المشکلات اقتصاد ایران، همان حکومتی/دولتی/شبه دولتی بودنش است. که از عواقبش بهره وری پایین است. این مشکل در بیش از 30% اتلاف انرژی برق در شبکه توزیع نمودار است! می توانند با افزایش بهره وری و جلوگیری از اتلاف منابع، جلوی این زیان گرفته می شود. ولی متاسفانه مدیریت حکومتی این قبیل نهادها و بنگاه ها، ساده ترین راه یعنی افزایش قیمت را اقدام می کنند و بیشتر مردم را در تنگنا قرار می دهند!