ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مهار آتش‌سوزی خط لوله گاز گناوه: یک کشته و دو مجروح

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب گفت که آتش‌سوزی در این خط انتقال گاز در ساعت پنج بامداد شنبه مهار شد. فرمانداری گناوه اعلام کرد که علت آن «نقص فنی» بوده است.

خط انتقال گاز ترش گناوه نیمه شب جمعه ۱۵ مرداد منفجر شد و سه مجروح بر جای گذاشت. یک تن از مجروحان پس از انتقال به بیمارستان درگذشت.

انفجار در خط لوله گاز گناوه - فرمانداری گناوه دلیل آن را نقص فنی اعلام کرد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، جواد طاهری رئیس بیمارستان سوانح و سوختگی گناوه شنبه ۱۶ مرداد گزارش داد که سطح سوختگی مجروحی که در بیمارستان جان باخت بیش از ۹۰ درصد بود. او ۳۲ سال داشت.

فرد دیگر مصدوم با ۴۵ درصد سوختگی همچنان در بیمارستان سوانح و سوختگی شهر گناوه بستری است و مصدوم سوم که به علت موج انفجار آسیب دیده بود پس از مداوا از بیمارستان مرخص شد.

در ساعت ۴۵ دقیقه بامداد شنبه خط لوله ۴۲ اینچ گاز در ایستگاه تقویت فشار گودری در روستای شول شهرستان گناوه منفجر شد. امدادرسانان در ساعات اولیه این آتش‌سوزی گزارش دادند که زبانه آتش به قدری بالا است که نزدیک شدن نیروهای امدادی به مکان حادثه غیرممکن است.

بیژن عالی‌پور، مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب به خبرگزاری دانشجویان ایران، ایلنا گفت که آتش‌سوزی در این خط انتقال گاز در ساعت پنج بامداد شنبه مهار شد.

فرمانداری گناوه اعلام کرد که علت وقوع این انفجار «نقص فنی» بوده است.

شهرستان گناوه در ۱۲۰ کیلومتری شمال بوشهر واقع است و یکی از مناطق مهم تأسیسات نفت و گاز ایران به شمار می‌آید.

در پی این آتش‌سوزی و به دلیل تکرار آتش‌سوزی‌های مشابه در چند ماه اخیر، کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ایران اعلام کرد که در این هفته جلسه‌ ویژه‌ای برای بررسی آتش‌سوزی‌های اخیر در صنایع نفت و گاز ایران تشکیل خواهد داد.

این چهارمین آتش‌سوزی در تأسیسات نفت و گاز ایران طی ماه‌های اخیر است. سومین آتش‌سوزی مهیب هشتم مرداد در مخزن‌های پتروشیمی بیستون در کرمانشاه به وقوع پیوست. مسئولان دلیل آن را وجود «الکتریسیته ساکن در یکی از مخزن‌های نفت سفید» اعلام کردند.

در آتش‌سوزی دیگری که تیرماه گذشته در مجتمع پتروشیمی بوعلی سینای ماهشهر رخ داد، بیش از ۶۰ میلیون یورو خسارت به این مجتمع وارد شد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.