ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

احضار بیژن زنگنه به مجلس

به رغم اصلاحیه دولت، مجلس همچنان خواستار تجدیدنظر در قراردادهای جدید نفتی است. یک نماینده مجلس از رئیس مجلس خواسته است که مانع اجرای این قراردادها شود.

یک روز پس از ابلاغ قراردادهای نفتی جدید ایران، یک نماینده مجلس از احضار وزیر نفت به مجلس خبر داد.

بیژن زنگنه برای رفع ابهام درباره قراردادهای نفتی به مجلس فراخوانده شده است.

کوتاه آمدن دولت در برابر منتقدان و ۱۵۰ اصلاحیه در نسل جدید قراردادهای نفتی ایران موسوم به IPC هم نتوانست رضایت منتقدان را جلب کند.

هدایت‌الله خادمی، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ایران، عصر دوشنبه ۱۸ مرداد به خبرگزاری مهر گفت که بیژن زنگنه، وزیر نفت، باید برای توضیح در باره این قراردادها در کمیسون انرژی مجلس حاضر شود.

به گفته نماینده ایذه و باغملک توضیحات پیشین زنگنه، اعضای کمیسیون انرژی مجلس را قانع نکرده است. او از علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی، خواسته است که مانع اجرای این قراردادها شود.

اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهوری ایران، شامگاه یکشنبه ۱۷ مرداد گفته بود که اصلاحات صورت گرفته در این قراردادها بر اساس «تدبیر رهبری» بوده و در ستاد اقتصاد مقاومتی به تصویب رسیده است.

هیئت دولت جمهوری اسلامی ایران ۱۳ مرداد قراردادهای جدید نفتی را اصلاح کرد. به گفته جهانگیری دولت ۱۵۰ مورد اصلاحیه در این قراردادها انجام داده است.

او گفته است که این قراردادها نیازی به تصویب مجلس شورای اسلامی ندارند. پیشتر گروهی از نمایندگان مجلس نهم و فرماندهان نظامی خواستار عدم اجرای قراردادهای نسل جدید شده بودند.

وزیر نفت گفته بود که بخشی از این مخالفت‌ها به خاطر منفعت‌طلبی است. مخالفان وزیر نیز این قراردادها را ضد منافع ملی دانسته بودند.

همچنین خبرگزاری تسنیم در همین زمینه گزارش کرد که بیژن زنگنه برای توضیح در باره آتش سوزی در پالایشگاه‌های ایران به مجلس احضار شده است.

بر پایه گزارش تسنیم به رغم بخشنامه‌های وزارت نفت در خصوص رعایت ایمنی در پالایشگاه‎ها،در سه ماه نخست امسال ۱۱ حادثه در پالایشگاه‌های ایران رخ داده است.

بیژن زنگنه باید روز سه‌شنبه ۱۹ مرداد در کمیسیون انرژی مجلس حاضر شود. علاوه بر او علی طیب‌نیا، وزیر امور اقتصادی و دارایی، و ولی‌الله سیف، رئیس کل بانک مرکزی، هم به مجلس فراخوانده شده‌اند.

در همین زمینه

دولت کوتاه آمد؛۱۵۰ اصلاحیه در قراردادهای نفتی

سپاه و منفعت‌های نفتی؛ خارجی‌ها نیایند

قرارگاه خاتم و بنیاد برکت از قراردادهای جدید نفتی سهم می‌برند

وزیر نفت ایران: اولویت با شرکت‌های خارجی است

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • کلو

    با این اوصاف این پرسش برای مخاطب ایرانی پیش می آید که اساسا چه تفاوتی بین این مجلس به اصطلاح همسو با دولت و مجلس پیشین وجود دارد؟؟؟؟؟؟ امروز زنگنه احضار میشود فردا هم حسن روحانی استیضاح... عجب مجلسی عجب انتخاباتی عجب ملت سرخوشی......