ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مادر شهرام امیری: محاکمه پسرم عادلانه نبود

مادر شهرام امیری، فیزیکدان اعدام شده ایرانی به خبرگزاری رویترز گفته است که به نظر او محاکمه پسرش عادلانه نبوده و او حتی نام وکیل پسرش را نمی‌داند.

مرضیه امیری، مادر شهرام امیری، فیزیکدان ایرانی که ۱۳مرداد سال جاری به اتهام جاسوسی در مکان نامعلومی اعدام شد، به خبرگزاری رویترز گفته است که به نظر او محاکمه پسرش عادلانه نبوده و او حتی نام وکیل پسرش را نمی‌داند.

شهرام امیری، فیزیکدان ایرانی که ۱۳مرداد سال جاری به اتهام جاسوسی در مکان نامعلومی اعدام شد

مرضیه امیری به رویترز گفته است محاکمه پسرش می‌بایست به طور علنی برگزار می‌شد. او مقامات امنیتی و بازجویان را متهم کرده که ممکن است برای اثبات درستی نظرشان شهرام امیری را به اعتراف به کاری واداشته‌اند که انجام نداده است.

مرضیه امیری گفته است: «وقتی پیش از اعدامش با او خداحافظی می‌کردم، به من گفت ناراحت نباشم چون بی‌گناه است.»

مرضیه امیری می‌گوید پسرش را یک روز بعد از بازگشت به ایران و استقبال از او بازداشت کرده و به او گفته‌اند که برای امنیتش این کار را انجام می‌دهند.

غلامحسین محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه قضائیه در نشست خبری یکشنبه ۱۷ مرداد خود اعدام شهرام امیری را تأیید کرده و محاکمه او را عادلانه خوانده بود.

شهرام امیری پژوهشگر و متخصص رادیو ایزوتوپ‌های پزشکی در دانشگاه صنعتی مالک اشتر (وابسته به وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح) بود. او در سفر حج عمره به عربستان در خرداد ۱۳۸۸ ناپدید شد. در ۲۲ تیر ۱۳۸۹ به دفتر حافظ منافع ایران در آمریکا مراجعت کرد و دو روز بعد به ایران بازگشت و مورد استقبال مقامات ایرانی از جمله حسن قشقاوی قرار گرفت. امیری پس از ورود به ایران دستگیر شد و بعد از آنکه ۲۰ ماه را در بازداشت گذراند، محاکمه و به ۱۰ سال زندان و ۵ سال تبعید به شهرستان خاش محکوم شد. اما سرانجام او را اعدام کردند.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.