ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

جنگ سوریه: فرصت سه ساعته برای کمک به مردم - نامه پزشکان حلب به اوباما

ارتش روسیه هر روز سه ساعت آتش‌بس برقرار می‌کند. پزشکانی که در حلب فعالیت می‌‌کنند از رییس جمهوری آمریکا تقاضای کمک‌ کرده‌اند. امکانات کافی برای درمان مجروحان وجود ندارد.

ارتش روسیه اعلام کرده که از پنجشنبه ۱۱ اوت، در شهر محاصره شده حلب در سوریه، هر روز به مدت سه ساعت به طور یک جانبه آتش‌بس موقت برقرار می‌شود. گروهی از پزشکان شهر حلب هم به باراک اوباما نامه نوشته‌اند. پیام آن‌ها این است: در حلب امکانات کافی برای درمان مجروحان وجود ندارد.

ستون دود در شهر محاصره شده حلب

سرگئی رودسکوی از مقامات ارشد ستاد کل نیروهای مسلح روسیه به خبرگزاری‌های جهان اطلاع داده است که آتش‌بس موقت هر روز از ساعت ۱۰ تا ۱۳ برقرار می‌شود. هدف این است که در این سه ساعت آب و غذا در اختیار غیر نظامیانی که در حلقه محاصره گرفتار شده‌اند قرار گیرد.

ارتش سوریه با کمک روسیه شهر حلب را محاصره کرده است. بیش از ۳۰۰ هزار نفر از ساکنان شهر در این حلقه محاصره گرفتار شده‌اند.

رودسکوی همچنین گفته است که مواد غذایی و بسته‌های حمایتی ارسال شده به حلب کنترل می‌شوند. به گفته او، روسیه با سازمان ملل و ایالات متحده آمریکا درباره نحوه کنترل این بسته‌ها به توافق رسیده است.

نامه پزشکان حلب به اوباما

ظاهراً ۳۵ پزشک در مناطق شرقی شهر حلب مجروحان را درمان می‌کنند. از بین این پزشکان، ۱۵ نفر به باراک اوباما، رییس جمهوری آمریکا نامه نوشته‌اند.

بخش‌هایی از این نامه در خبرگزاری فرانسه منتشر شده است.

پزشکان می‌گویند ساکنان شهر حلب به طور پیوسته به حمایت امدادگران نیاز دارند. آن‌ها گزارش داده‌اند که ظاهراً انبار بیمارستان‌ها خالی‌ست و امکانات کافی برای درمان مجروحان وجود ندارد.

پزشکان حلب به اوباما نوشته‌اند: «دردناک‌تر از همه این است که گاهی ما می‌بایست [به خاطر کمبود امکانات] تصمیم بگیریم که چه کسی زنده بماند و چه کسی بمیرد. گاهی جراحت کودکان آنقدر عمیق است که مجبور می‌شویم آن‌ها را به حال خود بگذاریم و کسانی را درمان کنیم که احتمال زنده ماندنشان بیشتر است.»

دو هفته پیش وزارت دفاع روسیه اعلام کرده بود که برای خروج غیرنظامیان از شهر حلب سه گذرگاه و برای افراد مسلح که سلاح خود را تحویل دهند و تسلیم ارتش سوریه شوند، یک گذرگاه جداگانه در جاده کاستیلو در نظر گرفته شده است. این گذرگاه در این مدت به عنوان «جاده کاستیلو» شهرت پیدا کرده.

جاده کاستیلو تنها راه ارتباط با حلب و مردمی‌ست که محاصره شده‌اند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • احمد

    اقای پوتین،شما کہ امکان کشتن این ھمہ انسانھا را دارید و تمام شھر و کشور را میتونند خراب کنید،از غرور دست بر دارید و در راہ صلح از اسد بخواھید از حکومت بر سر خرابہ کنار بکشہ و سر میز با غرب مسائل را حل کنید،بس نیست این ھمہ کشتار،ویرانی،یکی باید عاقل تر از دیگری باشہ ،شما پیش قدم شو،و انسانیت بخرم بدہ،