ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

وزارت مهاجرت استرالیا آزار پناهجویان در کمپ‌های نائورو را تکذیب کرد

دولت استرالیا یک بار دیگر آزار روشمند پناهجویان در کمپ‌های نائورو را انکار کرد. پیتر داتون، وزیر مهاجرت استرالیا پناهجویان را به دروغگویی متهم کرده است.

روزنامه گاردین مدارکی به نام «پرونده نائورو» منتشر کرده که از آزار جنسی گسترده کودکانی خبر می‌دهد که در اردوگاه‌ پناهندگی نائورو در نزدیکی استرالیا نگهداری می‌شوند. یک روز پس از انتشار این گزارش، وزیر مهاجرت استرالیا پناهجویان را به دروغگویی متهم کرد.

گروهی از پناهجویان در یکی از کمپ‌های نائورو

پیتر داتون، وزیر مهاجرت استرالیا، در مصاحبه‌ای با یک شبکه رادیویی در آن کشور، گفته مهاجران و پناهجویان در مورد وضعیت خود دروغ می‌گویند: «من از مواردی اطلاع دارم، که ادعا و گزارش دروغ در مورد آزار جنسی گفته شده. چون در نهایت این افراد به قاچاقچیان پول داده‌اند و قصد دارند وارد خاک کشور ما شوند.»

به گفته وزیر مهاجرت استرالیا «برخی از این افراد دست به خودآزاری و خودسوزی زده‌اند و این‌ها را نیز در تلاش برای وارد شدن به استرالیا انجام داده‌اند. قطعاً برخی از آن‌ها ادعاهای دروغ مطرح کرده‌اند.»

در «پرونده نائورو» هفت مورد آزار جنسی کودکان، ۵۹ گزارش از توهین به کودکان و ۳۰ مورد از خودآزاری و ۱۵۹ مورد تهدید به خودآزاری گزارش شده است. این مدارک بر اساس گفته‌های کسانی تنظیم شده که در کمپ‌های پناهجویی به عنوان معلم، نگهبان، مسئول پرونده و کارمندان امور بهداشتی کار می‌کنند.

آنا نئیستات، مدیر ارشد بخش پژوهش عفو بین‌الملل گفته است: «ما وقتی به نائورو رفتیم به چشم خودمان دیدیم که آزار و اذیت به شکل سیستماتیک آنجا صورت می‌گیرد این چیزی است که دولت استرالیا سعی می‌کند آن را انکار کند.»

نائورو کوچک‌ترین جزیره-کشور جهان است که کمتر از ۱۰ هزار نفر در آن زندگی می‌کنند. استرالیا در ازای نگهداری از پناهجویان، کمک‌های مالی به این جزیره می‌دهد و از دولت نائورو و شرکت‌های این کشور خدمات می‌خرد. بر اساس آخرین آمارها، ۴۴۲ نفر شامل ۳۳۸ مرد، ۵۵ زن و ۴۹ کودک در این جزیره نگهداری می‌شوند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.