ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مأموریت آلن ایر به پایان رسید

آلن ایر، نخستین کسی که به عنوان سخنگوی فارسی‌زبان وزارت خارجه آمریکا منصوب شد، اعلام کرده که دوران فعالیت او در این سمت به سر آمده است.

آلن ایر، نخستین کسی که به عنوان سخنگوی فارسی‌زبان وزارت خارجه آمریکا منصوب شد، اعلام کرده که دوران فعالیت او در این سمت به سر آمده است.

آلن ایر در برنامه پولتیک - سپتامبر ۲۰۱۴

ایر که با فرهنگ و زبان فارسی آشنایی دارد شش سال به عنوان سخنگوی فارسی‌زبان وزارت خارجه آمریکا فعالیت می‌کرد و چهره‌ای آشنا در رسانه‌های فارسی خارج از ایران بود.

آلن ایر در فیسبوک خود نوشته است: «واقعاً این وظیفه مایه خوشحالی و افتخار من بود که سیاست و مواضع آمریکا را به مردم شریف ایران بیان کنم و توضیح دهم و همچنین با طیف وسیعی از ملت ایران تبادل نظر کنم. با این که دیگر سخنگو نیستم، عشق و دوستی من برای ادبیات، فرهنگ و تمدن بزرگ ایران به قوت خود باقی خواهد ماند.»

او در همین متن اعلام کرده که به زودی یک کارمند وزارت خارجه آمریکا که با زبان فارسی آشنا باشد وظایف او را به عهده می‌گیرد.

سمت «سخنگوی فارسی‌زبان وزارت خارجه آمریکا» در دوران ریاست جمهوری باراک اوباما برای شنیده شدن صدای مردم ایران ایجاد شد.

آلن ایر در نیویورک متولد شده، زبان فارسی را در نوجوانی آموخته و در رشته ادبیات تحصیلاتش را به پایان رسانده. او در سال‌های دهه ۱۹۹۰ به عنوان دیپلمات به استخدام وزارت خارجه آمریکا درآمد و در کشورهای نیجریه، سوریه، امارات متحده عربی و آذربایجان خدمت کرده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.