ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

یافته‌‌های باستانشناسان اسرائیلی: سفال‌های صفوریه نمایانگر یک جامعه چندفرهنگی

پژوهشگران اسرائیلی در حفاری‌های شمال این کشور سفال‌هایی را به دست آورده‌اند که پیشینه آن‌ها به دوران امپراطوری روم می‌رسد.

پژوهشگران اسرائیلی در حفاری‌های شمال این کشور سفال‌هایی را به دست آورده‌اند که پیشینه آن‌ها به دوران امپراطوری روم می‌رسد. این سفال‌ها نمایانگر یک جامعه چندفرهنگی‌اند که در فاصله بین قرن اول و دوم بعد از میلاد در صفوریه و ناصره وجود داشته است.

یکی از سفال‌های به دست آمده در صفوریه

دانشگاه عبری اورشلیم گزارش داده که سفال‌ها در حفاری‌های شهر باستانی صفوریه (Sepphoris ) در شمال اسرائیل یافت شده.

این سفال‌ها نمای یک عمارت باستانی بسیار بزرگ را زینت می‌دادند که رومی‌ها در قرن دوم بعد از میلاد در صفوریه ساخته بودند.

کاوشگران می‌گویند نشانه‌هایی به دست آورده‌اند که ثابت می‌کند این عمارت یک بنای دولتی و محل آمد و شد مردم بوده است. بر روی سفال‌ها تصاویری از کله شیر، حیوانات شاخدار و پرندگان نقش بسته است.

شهر صفوره در هشت کلیومتری ناصره قرار داشت و در قرن اول بعد از میلاد یکی از شهرهای بزرگ آن دوران به شمار می‌رفت.

در گزارشی که دانشگاه عبری اورشلیم از یافته‌های باستانشناسان در صفوره منتشر کرده‌ آمده است که این سفال‌ها نمایانگر هنر رومی در اسرائیل‌اند. سفال‌های یافت شده قدیمی‌ترین سفال‌هایی هستند که تاکنون در حفاری‌های اسرائیل به دست آمده است. دانشگاه عبری اورشلیم می‌گوید این سفال‌ها نمایانگر یک جامعه چندفرهنگی در فاصله بین قرن اول تا دوم بعد از میلاد در این منطقه‌اند.
کاوش‌های باستان‌شناسی در صفوره در سال ۱۹۵۰ آغاز شد.
این شهر بالای یک تپه قرار داشته و از دوردست قابل مشاهده بوده است. برخی از خیابان‌های آن را با مرمر سنگفرش کرده بودند و خانه‌های ساکنان آن، دیوار به دیوار هم در کوچه‌های تنگی قرار داشته است.
دو بازار بزرگ هم در این شهر وجود داشته که در آن‌ها محصولاتی مانند زیتون و گندم و ماهی و سرامیک و زینت‌آلات و پارچه عرضه می‌شده.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.