ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ترکیه به روسیه پیشنهاد ائتلاف نظامی بر ضد داعش داد

ترکیه به روسیه پیشنهاد داده که در مبارزه با تروریست‌های گروه دولت اسلامی (داعش) با این کشور همکاری نظامی کند. هیأتی از کارشناسان ترکیه به روسیه اعزام شده‌اند.

ترکیه به روسیه پیشنهاد داده که در مبارزه با تروریست‌های گروه دولت اسلامی (داعش) با این کشور همکاری نظامی کند. هیأتی از کارشناسان ترکیه به روسیه اعزام شده‌اند.

مولود چاوش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه، پنجشنبه ۱۱ اوت در شبکه تلویزیونی «ان تی وی» با اعلام این خبر گفته است که دولت ترکیه مذاکره درباره جزئیات این همکاری نظامی را با دولت روسیه آغاز کرده است.

سربازان ارتش ترکیه مستقر در نواحی مرزی سوریه

به گفته چاوش اوغلو، هیأتی از نظامیان ترکیه و کارشناسان وزارت خارجه این کشور برای به سرانجام رساندن این مذاکرات به روسیه اعزام شده‌اند.

پیشنهاد همکاری ترکیه با روسیه در مبارزه با داعش تنها دو روز پس از ملاقات تاریخی ولادیمیر پوتین و رجب طیب اردوغان، رؤسای جمهور این دو کشور در سن پترزبورگ مطرح می‌شود.
رؤسای جمهور دو کشور روسیه و ترکیه پس از دیدار و گفت‌و‌گو با هم اعلام کرده بودند که اختلافات گذشته را که پس از سرنگوی جنگنده سوخوی روس توسط ارتش ترکیه در نوامبر ۲۰۱۵ به اوج رسیده بود از میان برداشته‌اند.

وزیر خارجه ترکیه در گفت‌و گو با شبکه تلویزیونی «ان تی وی» از داعش به عنوان «دشمن مشترک» ترکیه و سوریه نام برد و به تأکید گفت که دولت ترکیه مدت‌هاست که خواهان همکاری با روسیه در مبارزه با این گروه تروریستی‌ست.

مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه

چاوش اوغلو ادعا کرد که ترکیه پیشنهاد همکاری با روسیه در مبارزه با داعش را برای نخستین بار، هنگامی که رابطه این دو کشور در اثر سرنگونی جنگنده سوخوی روس به سردی گرائیده بود مطرح کرده.

وزیر خارجه ترکیه از ضرورت همکاری نظامی ترکیه با روسیه سخن گفت با این هدف که «اشتباهات سوریه که پای کشورهای متعدد را به این جنگ باز کرد دیگر تکرار نشود.»

به گفته چاوش اوغلو قرار است دو کشور داده‌هایی را که نهادهای اطلاعاتی‌شان به دست آورده‌اند با یکدیگر مبادله کنند.

احداث خط لوله گاز برای صادرات انرژی به اروپا و همچنین ساخت نیروگاه هسته‌ای آکویو از موضوعاتی بود که اردوغان و پوتبن درباره آن با هم گفت‌و‌گو کرده بودند.

پس از عذرخواهی رسمی اردوغان از ولادیمیر پوتین به خاطر سرنگون کردن جنگنده سوخوی روس، مسکو و آنکارا در مورد اجرای پروژه‌ نیروگاه هسته‌ای آکویو مذاکره کرده‌اند. اکنون مذاکره درباره مبارزه با داعش روابط دو کشور را عمیق‌تر و وسیع‌تر کرده است.

رجب طیب اردوغان دو سال پیش اعلام کرده بود که ترکیه مشروط به چهار شرط به ائتلاف ضد داعش به رهبری آمریکا ملحق می شود: ایجاد منطقه پرواز ممنوع در سوریه، ایجاد منطقه امن، آموزش مخالفان سوری و تجهیز آن‌ها به سلاح و حمله به نیروهای ارتش سوریه.

واکنش ناتو به دیدار اردوغان با پوتین در سن پترزبورگ محتاطانه اما مثبت بود: دلیلی برای نگرانی وجود ندارد. سخنگوی ناتو به خبرگزاری آلمان گفته بود: برای ناتو اهمیت دارد که کانال‌های ارتباطی با روسیه گشوده بمانند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • حسن

    میگویند دزدی به خانه ای زد ونیمی از مال ومنال خانه را به یغما برد صاحبخانه هر چه تلاش کرد نتوانست دزد را پیدا کند ناچار به رمالی مراجعه وازاو کمک خواست..رمال درازای کمک به مالباخته نیم دیگر مال را درخواست کرد واین مثل بین عوام ریشه پیدا کرد که:هرچه از دزد به جا مانده نصیب رمال شده!!..حالا حکایت پوتین مکار وسلطان رجب سلیمان است....روسیه که منطقه را چاپیده ومش رجب همت کند بقیه را هاپولی هپول خواهد کرد .واقعا که سیاست پدر ومادر ندارد برای حفظ قدرت چه خیانتها که نمیشود