ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

افزایش تنش‌های مرزی و سیاسی بین اوکراین و روسیه

در پی افزایش مناقشه‌های سیاسی بین اوکراین و روسیه، رئیس جمهور اوکراین به ارتش خود دستور «آماده باش» داد و پوتین خواستار «افزایش امنیت در کریمه» شد.

در پی افزایش مناقشه‌های سیاسی بین اوکراین و روسیه، رئیس جمهور اوکراین به ارتش خود دستور «آماده باش» داد و رئیس جمهور روسیه خواستار نشست مقامات ارشد این کشور برای «افزایش امنیت در کریمه» شد.

نیروهای روسیه در مرز قراردادی کریمه

روز پنجشنبه ۱۱ اوت /۲۱ مرداد یک مقام سازمان پیمان آتلانتیک شمالی یا ناتو به «نیویورک تایمز» گفته که این سازمان از افزایش تنش‌های سیاسی میان اوکراین و روسیه نگران است. این مقام که نخواست نام او برده شود گفت که ایالت متحده و هم پیمانانش در ناتو مشغول بررسی تحولات در اوکراین هستند.

دور جدید از جنگ‌های لفظی بین اوکراین و روسیه از روز چهارشنبه ۲۰ مرداد آغاز شد. سرویس امنیت فدرال روسیه (FSB) بیانیه‌ای صادر کرد و گفت که یکی از افسران این سازمان در آخر هفته گذشته در چند کیلومتری مرز قراردادی بین کریمه و اوکراین پس از یک درگیری مسلحانه با یک گروه از «خرابکاران اوکراینی» کشته شده است.

این سرویس امنیتی روسیه همچنین مدعی شد که در درگیری‌ دیگری در روز دوشنبه ۸ اوت/ ۱۸ مرداد، چند «خرابکار اوکراینی» قصد عبور از مرز قراردادی کریمه تحت کنترل روسیه را داشتند. به گفته مقامات روس این گروه با کمک نیروهای نظامی اوکراینی و آتش توپخانه آنها قصد داشتند به داخل مرز کریمه نفوذ کنند.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه صبح روز پنجشنبه به طور مستقیم دولت اوکراین را به توطئه و حمله به نیروهای روس متهم کرد. پوتین از مقامات ارشد نظامی و سیاسی روسیه خواست که در نشستی افزایش امنیت در کریمه را به بحث بگذارند و فکری برای «خنثی کردن» اوکراین کنند.

کرملین روز پنجشنبه اعلام کرد که یک جسله شورای امنیت روسیه به ریاست پوتین در مورد «اقدامات بیشتر» برای امنیت در کریمه در جریان است.

اوکراین ادعاهای حمله به نیروهای روس را «تحریک» و «خواب و خیال» روسیه توصیف کرده است. با این حال پترو پروشنکو، رئیس جمهوری اوکراین به ارتش خود دستور آماده باش داده است.

در عرض چند ساعت، ارتش اوکراین در امتداد مرز قراردادی با کریمه و در شرق اوکراین، مستقر شده است.

یک مقام ناتو هم بدون اینکه نام او برده شود می‌گوید که ایالات متحده عمیقا نگران افزایش تنش‌ها میان روسیه و اوکراین است و وضعیت را بحرانی می‌داند.

در پی یک دوره تنش میان روسیه و اوکراین بر سر کریمه، در روز ۱۶ مارس ۲۰۱۴ همه‌پرسی الحاق به روسیه در کریمه برگزار شد و ۹۶ درصد مردم این منطقه با آن موافقت کردند. دو روز پس از آن روسیه سند الحاق کریمه به محدوده ارضی خود را با مقام‌های این منطقه خودمختار به امضاء رساند. اقدام دولت ولادیمیر پوتین با مخالفت کشورهای اتحادیه اروپا و آمریکا روبه‌رو شد.

درگیری‌ها بین نیروهای روسیه و اوکراین همچنان هم در سطح سیاسی و هم سطح محدود نظامی ادامه دارد و در این جنگ تاکنون بیش از ۹۵۰۰ نفر کشته شده‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.