ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

انفجار یازده بمب در محل تفریح گردشگران خارجی در تایلند

در پی انفجار ۱۱ بمب در مناطقی در تایلند که محل رفت‌وآمد گردشگران خارجی هستند، ۴ کشته و ده‌ها نفر زخمی شدند.

ابتدا در پی انفجار دو بمب در کلوپی شبانه که بیشتر محل رفت‌وآمد گردشگران خارجی در جزیره هواهین در تایلند است، یک زن کشته و حداقل ۲۰ نفر زخمی شدند. سپس ۹ بمب دیگر در سرتاسر تایلند در طول شب منفجر شدند که موجب به کشته شدن دو نفر دیگر و زخمی شدن ده‌ها نفر شدند که در این میان حداقل ۱۱ نفر از زخمی‌ها خارجی‌اند.

شب ۱۱ اوت / ۲۱ مرداد، دو بمب که در دو گلدان مخفی شده بودند به فاصله ۲۰ دقیقه از هم منفجر شدند. در اثر انفجار این دو بمب یک زن دست‌فروش کشته شده و ۲۰ نفر زخمی شده‌اند. بیشتر مجروح‌ها گردشگران خارجی هستند؛ حداقل دو نفر بریتانیایی، دو هلندی و یک آلمانی در بین مجروحان هستند.

دو انفجار نخست در کلوپی شبانه در ساحل هواهین بوده که از جزیره‌های پرطرفدار تایلند و مرکز گردشگری است. روزنامه «بانکوک پست» تصاویری را از ترکش‌های به‌جای مانده از بمب‌ها بر روی زمین منتشر کرده و می‌گوید این حمله تروریستی بوده و  تعداد کشته‌شده‌ها و مجروح‌ها می‌توانسته از این بیشتر باشد.

بمب دوم در ۵۵ متری بمب اول مخفی شده بوده و هردو بمب‌ها از طریق موبایل و فرستادن سیگنال راه دور منفجر شده‌اند.

در طی شب اما ۹ بمب دیگر هم در سرتاسر تایلند منفجر شده‌اند. تا کنون ۴ نفر کشته و ده‌ها نفر زخمی گزارش شده‌اند که سه نفر از زخمی‌ها حالشان وخیم است. در میان زخمی‌ها حداقل ۱۱ نفر گردشگر خارجی هستند.

هنوز فردی یا گروهی مسئولیت این انفجارها را به عهده نگرفته است.

ارتش که اکنون قدرت اول تایلند است می‌گوید که طرفداران نخست وزیر برکنارشده تایلند پشت انفجارها هستند اما این هنوز تأیید نشده است.

برخی نیز جدایی‌طلبان اسلام گرا در جنوب تایلند را مسئول این انفجارها می‌دانند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.