ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دادگستری ارومیه اعدام‌ زندانی سیاسی کرد در ارومیه را تأیید کرد

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی درباره اعدام محمد عبدالهی، فعال سیاسی کرد گفت که او عضو سازمان کومله بوده و به اتهام محاربه و استفاده از سلاح گرم به اعدام محکوم شد.

توکل حیدری، رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی که هفته گذشته اعدام شش زندانی در ارومیه را تکذیب کرده بود، این اعدام‌ها را تأیید کرد و گفت که یکی از اعدامی‌ها از اعضای سازمان کومله بوده است.

رئیس دادگستری آذربایجان غربی پیشتر خبر اعدام محمد عبدالهی را تکذیب کرده بود

حیدری شنبه ۲۳ مرداد به خبرگزاری میزان گفت که چهار تن از زندانیانی که در ۱۹ مرداد در زندان ارومیه اعدام شدند محکومانی به اتهام حمل و نگهداری مواد مخدر از نوع شیشه، مرفین و هروئین بودند.

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی درباره اعدام محمد عبدالهی، فعال سیاسی کرد گفت که او عضو سازمان کومله بوده و به اتهام محاربه و استفاده از سلاح گرم و کشتن سه تن از مأموران نیروی انتظامی و مجروح شدن دو تن دیگر به اعدام محکوم شد.

حیدری ۲۰ مرداد، یک روز پس از اعدام عبدالهی، خبر اعدام او را کذب خوانده بود و گفته بود اعدامیان متهم به حمل مواد مخدر بودند.

خبرگزاری هرانا ۱۹ مرداد اسامی شش زندانی اعدام شده در زندان مرکزی ارومیه را منتشر کرد که محمد عبدالهی یکی از آن شش نفر بود.

شعبه اول دادگاه مهاباد عبدالهی را به اتهام محاربه از طریق عضویت در یکی از احزاب اپوزیسیون کردستان محاکمه و به اعدام محکوم کرده بود. حکم اعدام او، پس از تایید در دیوان عالی کشور در فرودین ماه سال ۹۳ به صورت رسمی از سوی دایره اجرای احکام زندان مهاباد به او ابلاغ شد.

وکیل عبدالهی حمل اسلحه توسط موکلش را رد می‌کند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.