ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

معاون وزیر بهداشت: ۳۰ درصد مردم ایران گرسنه‌اند

علی‌اکبر سیاری، معاون وزیر بهداشت اعلام کرد که «۳۰ درصد از مردم ایران گرسنه» و ۲۵ درصد جمعیت شهری در کشور «حاشیه‌نشین» هستند.

علی‌اکبر سیاری، معاون وزیر بهداشت اعلام کرد که «۳۰ درصد از مردم ایران گرسنه» و ۲۵ درصد جمعیت شهری در کشور «حاشیه‌نشین» هستند.

عکس: آرشیو

به‌گزارش خبرگزاری مهر، علی‌اکبر سیاری، این آمار را پنج‌شنبه ۲۸ مرداد در جلسه ستاد ملی ساماندهی امور جوانان بیان کرد و افزود جمعیت گرسنه در ایران «نان خوردن ندارند و این آمار را وزارت رفاه هم تائید می‌کند».

سیاری آمار‌های دیگر وزارت بهداشت از آسیب‌های اجتماعی در ایران را «محرمانه» عنوان کرد، از جمله آمار «زنان ویژه» و میزان تماس آن‌ها با مردان و آمار «تماس‌های جنسی در میان دانش‌ آموزان».

پیش از این حسین راغفر، پژوهشگر مسائل اقتصادی در فروردین‌ماه سال جاری به روزنامه شرق گفته بود بر پایه یافته‌های یک پژوهش متوسط نرخ سرشمار جمعیت زیر خط فقر در طول برنامه‌های توسعه به صورت میانگین ۳۰ درصد بوده و سهم خانوارهای فقیر از درآمد کل تنها ۱۳ درصد برآورد شده است. این در حالی است که سهم جمعیت غیر فقیر از درآمد کل ۸۷ درصد است.

توزیع درآمد و بودجه خانوار نیز بیانگر افزایش شکاف درآمدی و نابرابری اقتصادی در جامعه ایران است.

بر پایه آمارهای رسمی دست‌کم ۲۶ درصد خانوارهای شهری ایران فاقد شغل یا منبع درآمدی مشخص هستند.

به‌گفته فعالان کارگری در ایران ۷۵ درصد مزدبگیران زیر خط فقر زندگی می‌کنند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.