ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

معاون سازمان بهزیستی: تراشیدن سر کودکان خیابانی کرمانشاه کار بهزیستی نبود

معاون امور اجتماعی بهزیستی گفت که این نگرانی وجود دارد که در پی چنین برخوردهایی این کودکان به کارگاه‌های زیرزمینی پناه ببرند و شرایط بدتری پیدا کنند.

حبیب الله مسعودی فرید، معاون امور اجتماعی بهزیستی ایران درباره تراشیدن سر تعدادی از کودکان کار در کرمانشاه گفت که بهزیستی این کار را انجام نداده و «یکی دیگر از دستگاه‌ها» دست به چنین کاری زده است.

تنها در تهران بیش از هفت هزار کودک کار و خیابان وجود دارد که نیمی از آنها از سایر استان‌ها به تهران مهاجرت کرده‌اند

مسعودی فرید شنبه ۳۰ مرداد به خبرگزاری کار ایران درباره برخورد «قهرآمیز» با کودکان کار و خیابان گفت که این روش‌ها «کارایی ندارد» و سازمان بهزیستی با آن مخالف است.

معاون امور اجتماعی بهزیستی گفت که این نگرانی وجود دارد که در پی چنین برخوردهایی این کودکان به کارگاه‌های زیرزمینی پناه ببرند و شرایط بدتری پیدا کنند.

او درباره کودکی که در کرمانشاه سرش تراشیده شد گفت: «ما موضوع را پیگیری کردیم و مشخص شد که این کار توسط بهزیستی انجام نشده و یکی دیگر از دستگاه‌ها اقدام به چنین کاری کرده است. دستگاه مذکور نیز مسائل بهداشتی را برای این عمل خود مطرح کرد که البته این موضوع مورد تایید ما نیست».

مسعودی فرید نامی از این دستگاه اجرایی نیاورد.

هفته گذشته تصاویر تراشیده شدن موی تعدادی از کودکان کار و خیابان در شهر کرمانشاه خبرساز شد. موی سر این کودکان در اردوگاه چشمه سفید تراشیده شده بود.

امیررضا دولتشاهی، مدیر روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری کرمانشاه در این باره گفت که تنها شهرداری با دستور قضایی و نظر کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی حق انجام چنین کاری را دارد.

او گفته بود که این کار برای جلوگیری از انتقال بیماری کودکانی که از سطح شهر جمع‌آوری می‌شوند انجام شده است.

سازمان بهزیستی ایران می‌گوید که وظیفه جمع‌آوری کودکان کار بر عهده نیروی انتظامی است و دیگر دستگاه‌ها از جمله سازمان بهزیستی تنها نقش نظارتی دارند.

آمار دقیقی از تعداد کودکان کار و خیابان در ایران وجود ندارد اما بر پایه آمار سازمان بهزیستی تنها در تهران بیش از هفت هزار کودک کار و خیابان وجود دارد که نیمی از آنها از سایر استان‌ها به تهران مهاجرت کرده‌اند.

این کودکان غالبا بی‌سرپرست یا «بد سرپرست» هستند که برای امرار معاش خود و خانواده مجبورند کار کنند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.