ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دست‌کم ۵۱ کشته در حمله انتحاری به یک عروسی کردی در ترکیه

حزب دموکراتیک خلق‌ها در بیانیه‌ای اعلام کرد که این عروسی جشنی بود که شماری از اعضای این حزب در آن شرکت داشتند. رجب طیب اردوغان با انتشار بیانیه‌ای داعش را مسئول این حمله دانست.

به دنبال وقوع انفجار در یک تالار عروسی واقع در مرکز شهر غازی عینتاب در ترکیه دست کم ۵۱ نفر کشته و ۹۰ نفر زخمی شدند.

رئیس جمهوری ترکیه در بیانیه‌ای داعش را مسئول این انفجار دانست

به گزارش خبرگزاری «آناتولی» شنبه‌شب ۳۰ مرداد در پی یک انفجار در یک تالار عروسی در غازی عینتاب، تعداد زیادی آمبولانس و مأمور پلیس به محل وقوع انفجار اعزام شدند. سپس اعلام شد که این انفجار تروریستی و انتحاری بوده و دست‌کم ۵۱ نفر کشته و ۹۰ نفر زخمی شده‌اند.

علی یرلی کایا، استاندار غازی عینتاب این خبر را تأیید کرد و گفت: «به یک سالن عروسی در منطقه آک‌دره از توابع شهرستان شاهین‌بی، حمله تروریستی شده است.»

این عروسی، عروسی کردی بوده است.

حزب دموکراتیک خلق‌ها در بیانیه‌ای اعلام کرد که این عروسی جشنی بود که شماری از اعضای این حزب در آن شرکت داشتند.

مقامات محلی از مردم خواسته‌اند که برای اهدا خون به بیمارستان‌ها بروند.

هیچ گروهی هنوز مسئولیت این انفجار را نپذیرفته است. اما منابع محلی می‌گویند که این انفجار انتحاری شبیه حملات دیگر گروه «دولت اسلامی» (داعش) در شهر مرزی غازی عینتاب است.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه در بیانیه‌ای داعش را مسئول این انفجار دانست و اضافه کرد که فرقی بین داعش و حزب کارگران کردستان و جنبش گولن نیست.

شبه‌نظامیان گروه «دولت اسلامی» به‌تازگی از نیروهای کرد در شهر منبج سوریه شکست خوردند. تعداد قابل توجهی از اقلیت قومی کرد در شهر غازی عینتاب ساکن هستند و با توجه به اینکه این جشن عروسی هم کردی بوده، حمله انتحاری شب ۳۰ مرداد ممکن است اقدامی تلافی‌جویانه از جانب داعش باشد.

نیروهای دمکراتیک سوریه جمعه ۱۲ اوت/ ۲۲ مرداد آخرین مناطق تحت تصرف داعش در شهر منبج را بازپس گرفتند و بیش از دو هزار غیرنظامی را که نیروهای داعش به گروگان گرفته بودند، آزاد کردند.

فیلم پس از این انفجار را ببینید (این فیلم حاوی تصاویر تکان‌دهنده است):

— 140journos (@140journos) August 20, 2016

غازی عینتاب در جنوب شرق ترکیه در نزدیکی مرز سوریه واقع شده؛ این شهر با بیش از ۱.۵ میلیون نفر ساکن، ششمین پرجمعیت‌ترین شهر ترکیه است.

در ماه‌های گذشته غازی عینتاب با توجه به نزدیکی به حلب در سوریه چندین بار هدف حمله تروریستی قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.