ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اصول‌گرایی مدل ۹۶: حذف مصباح یزدی، دعوت از هاشمی

اصول‌گرایان و محافظه‌کاران سنتی ایران در حال ترمیم خود هستند. مصباحی مقدم می‌گوید رایزنی‌های انتخاباتی بدون حضور مصباح‌یزدی آغاز و هاشمی به جلسات «جامعه روحانیت» دعوت می‌شود.

هم‌زمان با دعوت از اکبر هاشمی رفسنجانی برای حضور در جلسات «جامعه روحانیت مبارز»، محمدتقی مصباح یزدی از شورای سه‌نفره اصول‌گرایان کنار گذاشته می‌شود.

به گزارش روزنامه «اعتماد» اصول‌گرایان رایزنی‌ها برای انتخابات ریاست جمهوری سال آینده را بدون حضور محمدتقی مصباح یزدی، عضو جامعه «مدرسین حوزه علمیه قم» و رهبر معنوی «جبهه پایداری»، آغاز خواهند کرد.

در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی محمدتقی مصباح یزدی به همراه موحدی کرمانی و محمد یزدی مسئولیت تشکیل ائتلاف اصول‌گرایان را عهده‌دار بودند.

پافشاری مصباح یزدی برای قرار گرفتن نام نامزدهای نزدیک به «جبهه پایداری» در فهرست اصول‌گرایان به دوری علی لاریجانی و نمایندگان همسو با او از این ائتلاف انجامید.

نزدیکی اصول‌گرایان همسو با لاریجانی که «معتدلین اصول‌گرا» خوانده می‌شوند به حامیان دولت در مجلس، زمینه شکل‌گیری یک جبهه جدید را فراهم آورد.

حال آن‌گونه که روزنامه «اعتماد» گزارش کرده است، محمد یزدی، دبیرکل «جامعه مدرسین حوزه علمیه قم»، و موحدی کرمانی، دبیر کل «جامعه روحانیت مبارز تهران»، رایزنی‌های خود را برای انتخابات بدون حضور مصباح یزدی آغاز کرده‌اند.

برپایه این گزارش «جامعه روحانیت مبارز» به عنوان محور ائتلاف اصول‌گرایان شش عضو جدید را به شورای مرکزی خود افزوده است. «اعتماد» بدون افشای نام اعضای جدید «شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز»، نوشته است که «جبهه معتدلین» در شورای مرکزی تقویت شده است.

بازگشت هاشمی به جامعه روحانیت مبارز

غلامرضا مصباحی مقدم، عضو شورای مرکزی «جامعه روحانیت مبارز»، همچنین گفته است که هاشمی رفسنجانی به جلسات شورای مرکزی جامعه دعوت خواهد شد.

انتخابات ریاست‌ جمهوری ۱۳۸۴ به جدایی هاشمی رفسنجانی از اصول‌گرایان و محافظه‌کاران سنتی انجامید با این حال او تا انتخابات خرداد ۸۸ رابطه خود را با بخش گسترده‌ای از تشکیلات اصول‌گرایان حفظ کرد. اما پس از انتخابات سال ۸۸ شکاف میان هاشمی و اصول‌گرایان شدید‌تر شد.

حال مصباحی مقدم گفته است که پس از این «دعوتنامه‌های شركت در جلسات "جامعه روحانيت" برای آيت‌الله هاشمی ارسال می‌شود.»

دعوت دوباره از هاشمی رفسنجانی به نشست‌های «جامعه روحانیت مبارز» می‌تواند گام دیگری از همسویی جریان محافظه‌کاران سنتی و راست مدرن ایران به یکدیگر باشد.

در همین زمینه

مجلس دهم؛ نمایش عمومی بازسازی راست سنتی

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • علی تبریزی

    تیتر خبر کجا و محتوای خبر کجا؟ از هول حلیم، افتادین تو دیگ! سیاه نمایی توهمی!!!

  • naseem

    دامنه غارت ها در ایران به فروش پارک ها رسید! احمد حکیمی پور عضو شورای شهر با ابراز نگرانی نسبت به مسائل زیست‌محیطی تهران گفت: اخیرا پارک 26 ساله ای در خیابان جردن به فروش رسیده است. روايت محمد حقاني، رييس كميسيون محيط‌زيست شوراي شهر از اين پارک نیز خود قصه پردردي است كه دل هر شهروندي را به درد مي‌آورد. وي در گفت‌وگو در تشريح روندي كه تاكنون براي تخريب اين باغ طي شده گفت: دو، سه هفته قبل با تماس اهالي خيابان جردن (نلسون ماندلا) مبني بر تخريب بوستاني قديمي در اين خيابان، بازديدي از آن داشتم. اين بوستان هم از آن دست بوستان‌هايي بود كه سال‌ها قبل به دليل آنكه صاحب زمين آن مشخص نبود، از سوي شهرداري تبديل به بوستان شده بود و يكي از بوستان‌هاي كم‌تعداد ولي سرسبز و زيباي منطقه يك محسوب مي‌شد. وي با ذكر اينكه اين بوستان حداقل ٢٦ساله كه «ارمغان» ناميده شده، در حاشيه خيابان اصلي جردن، بالاتر از ظفر و در جنوب كوچه ارمغان غربي و در شمال خيابان سعيدي واقع شده است گفت: حالا بعد از سال‌ها، گويا فردي پيدا شده و با ارايه مداركي كه صحت آن هنوز براي ما مشخص نيست، از شهرداري درخواست كرده تا زمين بوستان را به وي برگردانند و مجوز ساخت در آن را به وي بدهند!!