ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

 واکنش ظریف به سخنان کری: ارسال اسلحه از ایران به یمن اتهامی بی‌اساس است

ظریف گفت زمان آن فرا رسیده است که دولت آمریکا از اشتباهات فاحش قبلی خود در سوریه و عراق درس عبرت بگیرد و چشمان خود را بر واقعیات و حقایق موجود باز کند».

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران در واکنش به سخنان جان کری، وزیر خارجه آمریکا، ارسال اسلحه از سوی ایران به شیعیان یمن را یک «اتهام بی‌اساس» خواند.

ظریف گفت که کری از «مبانی فکری، منابع مالی و سیاسی تروریسم تفکیری» در جهان باخبر است

به گزارش خبرگزاری فارس، ظریف شامگاه جمعه پنجم شهریور در واکنش به سخنان همتای آمریکایی خود گفت که ایالات متحده با بیان این اظهارات «خود در جنایات جنگی، ضد انسانی و کودک‌کش رژیم سعودی علیه مردم بی گناه و مظلوم یمن شریک کرده است و بی‌شک با پذیرش این مسئولیت باید پاسخگوی تمام این جنایات ضد بشری باشد».

کری، پنج‌شنبه چهارم شهریور در شهر جده عربستان سعودی گفت ارسال موشک و تسلیحات از ایران برای شورشیان حوثی تهدیدی برای منطقه و آمریکا محسوب می‌شود و ایران باید آن را متوقف کند.

یک روز پس از این سخنان کری، الیزابت ترودو، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت ایران به دلیل ارسال موشک به شورشیان حوثی در یمن مورد سوءظن است و ایالات متحده تحریم‌های جدید علیه ایران را بررسی خواهد کرد.

وزیر امور خارجه ایران گفت که کری از مبانی فکری، منابع مالی و سیاسی تروریسم تفکیری در جهان باخبر است و بهتر از هر کس می‌داند که «دولت سعودی در یک سال و نیم گذشته همواره و به جد، تمام تلاش‌های به عمل آمده برای برقراری آتش‌بس در یمن را با شکست مواجه کرده و ناکام گذاشته است».

ظریف گفت که آمریکا با چشم‌پوشی بر این واقعیات «بر بی‌اعتباری» سیاست‌های خود در منطقه می‌افزاید و ادامه داد: «زمان آن فرا رسیده است که دولت آمریکا از اشتباهات فاحش قبلی خود در سوریه و عراق عبرت گرفته و چشمان خود را بر واقعیات و حقایق موجود باز کند».

عبدالربه منصور هادی، رئیس جمهوری یمن و مقامات آمریکا و ائتلاف عرب به رهبری عربستان سعودی ایران را متهم می‌کنند که به شیعیان حوثی اسلحه، مهمات و آموزش‌های رزمی می‌دهد. ایران بارها این ادعا را رد کرده است.

در ماه‌های اخیر، اما رسانه‌های ایران نوشتند که شیعیان حوثی یمن به نیروهای ائتلاف موشک «زلزال ۳»، ساخت ایران را شلیک کرده‌اند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.