ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

احمدی‌نژاد تروريست‌ها را «عوامل فتنه» خواند

<p>محمود احمدی&zwnj;نژاد، رئيس جمهور ايران، در پيامی به&zwnj;مناسبت واقعه تروريستی چابهار، بمب&zwnj;گذاران اين حادثه را &laquo;عوامل فتنه&raquo; و &laquo;مدعيان دمکراسی و حقوق بشر&raquo; دانست.</p> <!--break--> <p><br /> به گزارش خبرگزاری&zwnj;های ايران محمود احمدی&zwnj;نژاد در پيام خود نوشته است رويداد چابهار &laquo;بار ديگر پرده از ماهيت واقعی مدعيان دمکراسی و حقوق بشر برداشت، البته عوامل فتنه بايد بدانند با همدستی و استخدام ايادی استکبار و حرکات تروريستی نمی توانند در وحدت شيعه و سنی خللی وارد نمايند.&raquo;<br /> <br /> وی از دستگاه&zwnj;های امنيتی، اطلاعاتی و قضايی جمهوری اسلامی ايران خواست تا هر چه سريع&zwnj;تر نسبت به شناسايی و ريشه&zwnj;يابی آن اقدام کنند و عوامل اصلی آن را به &laquo;اشد مجازات&raquo; برسانند.<br /> <br /> مسئولان جمهوری اسلامی ايران معمولأ وقايع پس از انتخابات بحث&zwnj;برانگيز دهمين دوره رياست جمهوری در اين کشور را &laquo;فتنه&raquo; و معترضان به نتايج آن را &laquo;فتنه&zwnj;گر&raquo; می&zwnj;خوانند. اين نخستين بار است که يک مقام کشوری از عمليات تروريستی با عنوان &laquo;فتنه&raquo; ياد می&zwnj;کند.<br /> <br /> همچنين مقامات دولتی ايران همواره در واکنش به اقدامات تروريستی در اين کشور، دولت&zwnj;های غربی، به&zwnj;ويژه آمريکا و انگليس را به&zwnj;عنوان عاملان آن معرفی کرده&zwnj;اند.<br /> <br /> محمود احمدی&zwnj;نژاد با نام بردن از &laquo;مدعيان دمکراسی و حقوق بشر&raquo; به&zwnj;عنوان عاملان حادثه تروريستی چابهار، همچون گروه ديگری از مسئولان جمهوری اسلامی ايران، کشورهای غربی را عامل اين بمب&zwnj;گذاری معرفی کرده است.<br /> <br /> پيش از اين مصطفی&zwnj;محمد نجار، وزير کشور ايران نيز گفته بود اين تروريست&zwnj;ها &laquo;عاملان استکبار جهانی&raquo; هستند و در پاکستان آموزش ديده&zwnj;اند.<br /> <br /> علاءالدين بروجردی، رئيس کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی مجلس نيز سازمان&zwnj;های اطلاعاتی انگليس و آمريکا را ياری&zwnj;دهنده عمليات تروريستی چابهار دانست و حجت&zwnj;الاسلام ابراهيم رئيسی، معاون اول قوه قضائيه ايران نيز گفت: &laquo;جريان مسبب اين حادثه هولناک با آمريکا و انگليس ارتباط مستقيم داشته است.&raquo;<br /> <br /> کشورهای غربی، از جمله آمريکا، انگليس، فرانسه، اسپانيا، اتحاديه اروپا و همچنين دبيرکل سازمان ملل اين اقدام تروريستی را به&zwnj;شدت محکوم کرده&zwnj;اند.<br /> <br /> روز ۲۴ آذرماه ۱۳۸۹ در يک عمليات تروريستی انتحاری در ميدان فرمانداری چابهار ده&zwnj;ها نفر کشته و زخمی شدند.<br /> <br /> بر اساس آخرين گزارش&zwnj;های رسمی، در اين واقعه تاکنون ۳۵ نفر کشته&zwnj;شده&zwnj; و ۸۶ نفر زخمی شده&zwnj;اند که حال چهار نفر از مجروحان وخيم گزارش شده است.<br /> <br /> پيکر کشته&zwnj;شدگان اين حادثه امروز در چابهار تشييع شد.<br /> <br /> گروه جندالله، که يک گروه مسلح سنی مذهب بلوچ است، طی اطلاعيه&zwnj;ای مسئوليت اين عمليات تروريستی را به عهده گرفته است.</p>

محمود احمدی‌نژاد، رئيس جمهور ايران، در پيامی به‌مناسبت واقعه تروريستی چابهار، بمب‌گذاران اين حادثه را «عوامل فتنه» و «مدعيان دمکراسی و حقوق بشر» دانست.

به گزارش خبرگزاری‌های ايران محمود احمدی‌نژاد در پيام خود نوشته است رويداد چابهار «بار ديگر پرده از ماهيت واقعی مدعيان دمکراسی و حقوق بشر برداشت، البته عوامل فتنه بايد بدانند با همدستی و استخدام ايادی استکبار و حرکات تروريستی نمی توانند در وحدت شيعه و سنی خللی وارد نمايند.»

وی از دستگاه‌های امنيتی، اطلاعاتی و قضايی جمهوری اسلامی ايران خواست تا هر چه سريع‌تر نسبت به شناسايی و ريشه‌يابی آن اقدام کنند و عوامل اصلی آن را به «اشد مجازات» برسانند.

مسئولان جمهوری اسلامی ايران معمولأ وقايع پس از انتخابات بحث‌برانگيز دهمين دوره رياست جمهوری در اين کشور را «فتنه» و معترضان به نتايج آن را «فتنه‌گر» می‌خوانند. اين نخستين بار است که يک مقام کشوری از عمليات تروريستی با عنوان «فتنه» ياد می‌کند.

همچنين مقامات دولتی ايران همواره در واکنش به اقدامات تروريستی در اين کشور، دولت‌های غربی، به‌ويژه آمريکا و انگليس را به‌عنوان عاملان آن معرفی کرده‌اند.

محمود احمدی‌نژاد با نام بردن از «مدعيان دمکراسی و حقوق بشر» به‌عنوان عاملان حادثه تروريستی چابهار، همچون گروه ديگری از مسئولان جمهوری اسلامی ايران، کشورهای غربی را عامل اين بمب‌گذاری معرفی کرده است.

پيش از اين مصطفی‌محمد نجار، وزير کشور ايران نيز گفته بود اين تروريست‌ها «عاملان استکبار جهانی» هستند و در پاکستان آموزش ديده‌اند.

علاءالدين بروجردی، رئيس کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی مجلس نيز سازمان‌های اطلاعاتی انگليس و آمريکا را ياری‌دهنده عمليات تروريستی چابهار دانست و حجت‌الاسلام ابراهيم رئيسی، معاون اول قوه قضائيه ايران نيز گفت: «جريان مسبب اين حادثه هولناک با آمريکا و انگليس ارتباط مستقيم داشته است.»

کشورهای غربی، از جمله آمريکا، انگليس، فرانسه، اسپانيا، اتحاديه اروپا و همچنين دبيرکل سازمان ملل اين اقدام تروريستی را به‌شدت محکوم کرده‌اند.

روز ۲۴ آذرماه ۱۳۸۹ در يک عمليات تروريستی انتحاری در ميدان فرمانداری چابهار ده‌ها نفر کشته و زخمی شدند.

بر اساس آخرين گزارش‌های رسمی، در اين واقعه تاکنون ۳۵ نفر کشته‌شده‌ و ۸۶ نفر زخمی شده‌اند که حال چهار نفر از مجروحان وخيم گزارش شده است.

پيکر کشته‌شدگان اين حادثه امروز در چابهار تشييع شد.

گروه جندالله، که يک گروه مسلح سنی مذهب بلوچ است، طی اطلاعيه‌ای مسئوليت اين عمليات تروريستی را به عهده گرفته است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.