ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پیکر داود رشیدی از تالار وحدت تهران بدرقه شد

احترام برومند، همسرداود رشیدی در مراسم وداع با او گفت که محمد خاتمی، رئیس جمهوری دولت اصلاحات به دیدار رشیدی رفته بود و برای برایش پیام تسلیت فرستاده است.

جمعی از مردم، هنرمندان و تعدادی از مسئولان هنری با داود رشیدی در تالار وحدت وداع کردند. پیکر او برای خاکسپاری به قطعه هنرمندان بهشت زهرای تهران انتقال یافت.

مراسم وداع با پیکر داود رشیدی در تالار وحدت برگزار شد

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، حسین فریدون، دستیار ویژه رئیس جمهوری ایران نیز در کنار خانواده رشیدی و هنرمندان صبح یکشنبه هفتم شهریور در مراسم وداع با رشیدی در تالار وحدت (رودکی) شرکت کرد.

تعدادی از هنرمندان از جمله امین تارخ، علی نصیریان، جمشید مشایخی، داریوش فرهنگ و احترام برومند، همسر داود رشیدی در این مراسم سخنرانی کردند.

احترام برومند در سخنانش از «همه دولتی‌ها و غیر دولتی‌ها» تشکر کرد و گفت: «من سیاسی نیستم اما در کنار همه کسانی که پیامی صادر کردند آقای خاتمی هم پیامی فرستادند. ایشان برای دیدن داود رشیدی به منزل ما آمدند و این را که می‌گویم به خدا سیاسی نیست. من از پیام همه تشکر می‌کنم اما چون پیام ایشان در جایی منتشر نشده حق‌شان را ادا و در اینجا تشکر می‌کنم».

امین تارخ، علی نصیریان، جمشید مشایخی، داریوش فرهنگ و احترام برومند، همسر داود رشیدی در مراسم وداع با رشیدی سخنرانی کردند

داود رشیدی بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون ایران صبح روز جمعه ۵ شهریورماه بر اثر سکته قلبی درگذشت. این بازیگر باسابقه به‌هنگام مرگ ۸۳ سال سن داشت و در سال‌های اخیر به بیماری آلزایمر دچار شده بود و به سختی کسی را به یاد می‌آورد.

او تئاتر را در سال ۱۳۴۳ و بازی در سینما را از فیلم «فرار از تله» ساخته جلال مقدم در سال ۵۰ آغاز کرد.

«فدایی»، «خروس»، «کندو» و «قدغن» از جمله فیلم‌هایی بودند که او قبل از انقلاب در آن‌ها بازی کرد. پس از انقلاب او در فیلم‌هایی همچون «خانه عنکبوت»، «کمال الملک»، «ملاقات با طوطی» و «زمهریر» ایفای نقش کرد.

بازی در نقش مفتش شش انگشتی در سریال هزاردستان بر شهرت او افزود. او بازی در مجموعه‌های تلویزیونی «آوای فاخته»، «عطر گل یاس» و «گل پامچال» را در کارنامه خود دارد.

بیشترین فعالیت او بر روی صحنه تئاتر بود. بازی در نمایش‌های «در انتظار گودو»، «ریچارد سوم»، «پیروزی در شیکاگو» و «آقای اشمیت کیه؟» از جمله کارهای مطرح او بود.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.