ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پایان محاصره داریا: ساکنان شهر نگران بازداشت‌اند

دولت اسد با گروه مخالفان در داریا به توافق رسیده که اگر آنها تسلیم شوند، به محاصره این شهر پایان خواهد داد و ساکنانش را به پناهگاه‌هایی بیرون شهر منتقل خواهد کرد.

دولت بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه از جمعه ۲۶ اوت/ پنجم شهریور به محاصره چهار ساله شهر داریا در نزدیکی دمشق، پایتخت سوریه پایان داده است. گروه‌های مخالف و ساکنان این شهر اکنون نگرانند که به‌دست نیروهای دولتی بازداشت شوند.

شهر داریا که پیش از بمباران ارتش اسد در سال ۲۰۱۲، بیش از ۲۵۰ هزار نفر جمعیت داشت، اکنون به تلی از خاک تبدیل شده است

سایت گاردین یکشنبه ۲۸ اوت/ هفتم شهریور در گزارشی نوشت که گروه‌های امدادرسان ساعاتی پس از توقف محاصره این شهر کمک به خروج هزاران غیرنظامی ساکن داریا را آغاز کردند.

دولت سوریه ساکنان این شهر را که از اولین گروه‌های مخالف دولت اسد بودند از چهار سال پیش محاصره کرده بود. آخرین بیمارستان این شهر نیز در حملات هوایی هفته گذشته تخریب شد.

هفته گذشته دولت اسد با آخرین گروه مخالفان در این شهر به توافق رسید که در صورتی که آنها تسلیم شوند، به محاصره شهر داریا پایان دهد و ساکنان آن را به پناهگاه‌هایی بیرون شهر منتقل کند. استفان دی میستورا، فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه گفت سازمان ملل در جریان این توافق دوجانبه قرار نگرفته است.

۵۵۰۰ غیرنظامی ساکن داریا به پناهگاه‌هایی در روستاهای اطراف دمشق منتقل خواهند شد

بر اساس این توافق، پنج هزار و ۵۰۰ غیرنظامی ساکن این شهر به طور تدریجی به پناهگاه‌هایی در روستاهای اطراف دمشق منتقل خواهند شد. ۱۵۰۰ پیکارجویی که در شهر مانده‌اند، سلاح‌های خود را بر زمین خواهند گذاشت و سپس به منطقه‌ای در استان ادلب در نزدیکی مرز ترکیه فرستاده خواهند شد.

شهر داریا که پیش از بمباران ارتش اسد در سال ۲۰۱۲، بیش از ۲۵۰ هزار نفر جمعیت داشت، اکنون به تلی از خاک تبدیل شده است. تقریباً تمام ساختمان‌های آن یا تخریب شده‌اند یا آسیب‌های جدی دیدند. در جریان محاصره خدمات رسانی اساسی شهری از جمله خدمات آموزشی و بهداشتی به این شهر متوقف شد و خانه‌ها و خیابان‌ها نیز تخریب شدند.

این شهر به دلیل نزدیکی به دمشق صحنه درگیری‌های نیروهای اسد، حزب الله لبنان، نیروهای کمک‌رسان عراق و شبه‌نظامیان مخالف اسد بوده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.