ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تذکر ۳۲ نماینده مجلس به جنتی درباره کنسرت‌ها

سهیلا جلودارزاده، پروانه مافی، علی مطهری، یوناتان بت کلیا، مصطفی کواکبیان، الیاس حضرتی و ناهید تاج الدین از جمله امضاکنندگان این تذکر کتبی هستند

۳۲ تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی ایران به علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد تذکر کتبی دادند. آنان خواستار توضیح جنتی درباره «علت عقب‌نشینی در رابطه با مستثنی کردن شهر مشهد از فعالیت‌های فرهنگی» شدند.

سهیلا جلودارزاده، علی مطهری، مصطفی کواکبیان، الیاس حضرتی از جمله امضاکنندگان تذکر کتبی به جنتی

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، این نمایندگان یکشنبه هفتم شهریور در جلسه علنی مجلس این تذکرنامه کتبی را خواندند.

سهیلا جلودارزاده، پروانه مافی، علی مطهری، یوناتان بت کلیا، مصطفی کواکبیان، الیاس حضرتی و ناهید تاج الدین از جمله امضاکنندگان این تذکر کتبی هستند.

جنتی هفته گذشته در پی سخنان احمد علم الهدی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی که گفته بود مشهد شهر کنسرت نیست اعلام کرد که وزارت ارشاد از ادامه اجرای کنسرت‌ها در شهر مشهد صرف‌نظر می‌کند.

او در آخرین اظهار نظر خود در این باره روز گذشته در نشست اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه که در سالن خاتم الانبیاء شهر رشت برگزار شد، گفت که اجرای کنسرت‌ها « نه از نظر شرعی و قانونی و نه عرفی دارای اشکال نیست و اصرار ما به خاطر نیاز جامعه به فضای شاد و پر امید است».

احمد علم الهدی نیز شنبه ششم شهریور در حلسه شورای اداری خراسان رضوی از فضای سیاسی ایجاد شده پیرامون سخنان اخیرش درباره برگزاری کنسرت در مشهد انتقاد کرد و گفت: «از سخنان من رنجیده‌خاطر نشوید. این موضوع درست نیست که بر روی برخی مسائل تحلیل سیاسی گذاشته شود بلکه ما باید وظیفه خود را انجام دهیم و امیدواریم شرمنده امام زمان و رهبر انقلاب نباشیم».

علم‌الهدی پیشتر گفته بود: «مدیران، طراحان و برنامه‌ریزان و ساکنان‌ مشهد بدانند که این شهر آن‌قدر عاشق امام رضا دارد که نمی‌گذارند شما در برنامه‌ریزی‌ها و عیاشی‌هایتان آزاد باشید».

اهالی موسیقی ایران در نامه‌ای سرگشاده خطاب به حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران در مورد لغو کنسرت‌ها و تمکین به آن از سوی وزارت ارشاد اسلامی، هشدار دادند. تاکنون تعداد امضا کنندگان این نامه به شش هزار نفر رسیده است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • سیما

    اسم کنسرت را عوض کنید تا این قشریون اینچنین نرمند. آنها از هر چیز نا مانوس می ترسند و آن را یک "دژمن" می پندارند. فرهنگستان عقب پارسی باید یک حرکتی از خود نشان بدهد. به نظر من "هم آوایی" و "هم نوایی" برای کنسرت های حاوی خوانندگی و فاقد آن مناسب هستند.