ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«عدالت جنسیتی» به دستور رییس‌جمهوری: ۳۰۰ فرصت شغلی جدید برای زنان

مشاور عالی سازمان سنجش ایران گفته است با ایجاد تغییراتی در سومین آزمون استخدامی متمرکز دستگاه‌های اجرایی در کشور، امکان حضور زنان در ۳۰۰ فرصت شغلی جدید فراهم شده است.

مشاور عالی سازمان سنجش ایران گفته است با ایجاد تغییراتی در سومین آزمون استخدامی متمرکز دستگاه‌های اجرایی در کشور، امکان حضور زنان در ۳۰۰ فرصت شغلی جدید فراهم شده است. سومین آزمون استخدامی متمرکز آبان ماه برگزار می‌شود.

به دنبال انتشار این خبر از قول حسین توکلی در خبرگزاری مهر، شهیندخت مولاوردی، معاون رییس‌جمهوری در امور زنان و خانواده هم در توییتر خود نوشت: «دستور رییس‌جمهور درباره رعایت عدالت جنسیتی در آزمون‌های استخدامی اجرایی شد. حضور در حداقل ۳۰۰ فرصت شغلی جدید.»

حسن روحانی دهم مرداد ماه دستور داده بود تا هنگام اطمینان از تأمین حقوق زنان در فرصت‌های شغلی، آزمون استخدامی به تعویق بیفتد و سهمیه‌های جنسیتی در جهت رعایت عدالت اصلاح شود.

این دستور به دنبال گزارش‌های منتشر شده درباره سهمیه‌های شغلی تعیین شده برای زنان در آزمون استخدامی صادر شده بود:

حالا مشاور عالی سازمان سنجش خبر داده است که در راستای اجرای خواست دولت، بر اساس هماهنگی‌های انجام شده در مورد ایجاد تغییر در شرایط و ضوابط شرکت در سومین آزمون استخدامی متمرکز دستگاه‌های اجرایی کشور، امکان حضور بانوان در حداقل ۳۰۰ فرصت شغلی جدید فراهم شده است.

حسین توکلی گفته است: «بانوان متقاضی شرکت در سومین آزمون استخدامی متمرکز دستگاه‌های اجرایی کشور می‌توانند بر اساس مفاد اطلاعیه‌ای که روز یک‌شنبه ۲۱ شهریور ماه از طریق سایت سازمان سنجش منتشر می‌شود، نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.»

به گفته توکلی، با توجه به تسهیلات فراهم شده برای ثبت‌نام، تاریخ برگزاری سومین آزمون استخدامی از تاریخ ۱۹ شهریور ماه به نیمه دوم آبان ماه سال ۹۵ موکول شد و تاریخ دقیق برگزاری این آزمون در اطلاعیه ۲۱ شهریور ماه اعلام می‌شود: «نظر به تغییرات ایجاد شده و فراهم کردن تسهیلات برای داوطلبانی که قبلا در این آزمون ثبت‌نام کرده‌اند، ترتیبی اتخاذ شده است که داوطلبان مذکور در صورت تمایل بتوانند اطلاعات ثبت‌نامی خود را بر اساس توضیحاتی که در اطلاعیه مذکور درج خواهد شد، ویرایش کنند.»

از جمله ارگان‌هایی که بنا دارد از طریق برگزاری آزمون استخدامی اقدام به جذب نیروی پیمانی کند، وزارت آموزش و پرورش است.

حسین توکلی گفته است که نظر به برنامه وزارت آموزش و پرورش برای جذب ۱۰ هزار نفر به‌صورت پیمانی، نحوه ثبت‌نام و شرکت در آزمون و جزییات لازم در این مورد اعلام می‌شود.

سال گذشته هم از مجموع دو هزار و ۸۰۰ عنوان شغلی، دو هزار و ٢٨۴ سهمیه استخدامی صرفا برای مردان در نظر گرفته شده بود و تنها ۱۶ شغل منحصرا به زنان اختصاص داده شده بود.

کاربران شبکه‌های اجتماعی از مدتی قبل با هشتگ «آزمون استخدامی»، شهیندخت مولاوردی را در این مورد به پاسخگوی فراخوانده بودند.

معاون رییس‌جمهوری در امور زنان و خانواده ششم تیر ماه گفته بود که در مکاتبه با معاون اول رییس‌جمهوری قرار گذاشته‌اند اگر در آزمون استخدامی سال جاری تبعیض جنسیتی رخ دهد، جلوی این کار گرفته شود که این اتفاق افتاد.

دولت جدید ایران و معاون امور زنان و خانواده این دولت وعده‌های زیادی برای ایجاد فرصت‌های برابر در اشتغال برای زنان و بیش‌تر کردن سهم مشارکت اقتصادی آن‌ها داده‌اند اما تبعیض در سطوح مختلف اشتغال زنان بنیادی و چشمگیر است.

ایجاد تبعیض تحصیلی در دانشگاه‌ها و کم کردن سهمیه زنان در برخی رشته‌ها، در کنار ممنوع کردن تحصیل آن‌ها در بعضی دیگر از رشته‌ها و ...، از جمله زمینه‌های ایجاد تبعیض در اشتغال زنان هستند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • mansur

    دو سال سربازی اجباری هم بی عدالتی در حق مردان ایرانی است، چرا به این موضوع نمی پردازید؟

  • Farid

    لاریجانی وقتی در دوازدهمین کنگره جامعه اسلامی مهندسین به مناسبت هفته دولت سخن می‌گفت به صراحت از اداره اشتباهی کشور گفت: «بر اساس نرخ بیکاری در بین ۱۰۴ کشور رتبه ما ۸۲ است و در نرخ تورم بین ۱۸۸ کشور رتبه ما ۱۸۰ است. ! هر چند نرخ تورم دورقمی در کشور را مربوط به دوران تحریم می‌دانند اما زمانی نیز ما با وجود داشتن نفت بسیار و فروش بسیار خوب نفت از تورم دورقمی برخوردار بودیم که این به معنی اداره اشتباه کشور است.!!» «از نظر سرانه تولید ناخالص داخلی از بین ۱۸۵ کشور ما رتبه ۹۴ را داریم بنابراین از این نظر دچار نقص هستیم. در آزادی اقتصادی در بین ۱۷۸ کشور رتبه ما ۱۷۱ است یعنی ما از پایین‌ترین رقابت اقتصادی برخورداریم!. همچنین لاریجانی سهم ایران از سرمایه‌گذاری‌های خارجی را در بین ۱۸۱ کشور ۱۶۴ دانست و گفت: این به معنی عدم جذب سرمایه‌گذار خارجی است، در خصوص حمایت از سرمایه‌گذاری نیز در بین ۱۸۷ کشور رتبه ما ۱۶۷ است. متأسفانه دالان بروکراتیک کشور فسادانگیز است ! از این رو مردم ترجیح می‌دهند پول خود را در بانک سرمایه‌گذاری کنند. رتبه ۱۱۵ برای ایران از نظر شفافیت در سیاست‌گذاری‌های دولتی، بین ۱۴۰ کشور در کشور به جای جذب استعدادها، شاهد خروج استعدادها هستیم لاریجانی ادامه داد: همچنین از نظر جذب استعدادها از بین ۱۴۰ کشور رتبه ۱۳۴ را داریم که این نشان از خروج استعدادها از کشور به جای جذب استعدادها است. متأسفانه حدود ۷۰ درصد از جمعیت مردم شهر در شهرها ساکن هستند و روستاها تخلیه شده است، این نشان از اشکال اساسی در چرخه اقتصادی روستاها است!!. دانشگاه و صنعت باید به هم نیازمند باشند؛ نه اینکه دانشگاه با بودجه دولتی اداره شود...