ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پاسخ پورمحمدی به نامه مطهری: در زمین دشمن بازی نمی‌کنم

وزیر کشور دولت یازدهم و عضو هیأت مرگ اعدام‌های دسته‌جمعی زندانیان در سال ۶۷ که کشتار زندانیان سیاسی را «اجرای فرامین الهی» دانسته بود، نامه علی مطهری درباره این کشتار را بی‌پاسخ گذاشت.‌

مصطفی پورمحمدی، وزیر دادگستری دولت حسن روحانی که از اعضای هیات مرگ، یعنی کمیته اصلی اجرای فرمان خمینی برای اعدام‌های جمعی بوده است در واکنش به نامه اخیر علی مطهری درباره روشن کردن چگونگی اعدام‌های تابستان ۱۳۶۷ از سوی او، گفت: «امام به ما یاد داد که در زمین دشمن بازی نکنیم.»

علی مطهری و مصطفی پورمحمدی

مصطفی پورمحمدی، روز دوشنبه ۸ شهریور در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر با اشاره به نامه علی مطهری خطاب به او گفت: «در صحنه‌های گذشته و در دفاع از انقلاب و کشور این امام و یارانش بودند که با راه مناسب و عکس‌العمل به جا و اجرای دقیق دستورات و فرامین الهی کشور را از شر دشمنان، استکبار و منافقین نجات دادند.»

او گفت: «ما نیز همین راه را ادامه می‌دهیم و باز هم می‌گویم که در زمین دشمن بازی نخواهیم کرد.»

علی مطهری از پورمحمدی خواسته بود تا در مورد فایل صوتی آیت‌الله منتظری درباره کشتار زندانیان سیاسی در سال ۶۷ توضیح بدهد.

نام پورمحمدی با موضوع اعدام‌های تابستان ۶۷ گره خورده است. او در جلسه‌ای با آیت‌الله منتظری حضور داشته که انتشار فایل شنیداری آن بازتاب وسیعی یافت و جمعی از مسئولان و نهادهای نظام را به واکنش واداشت. در این واکنش‌ها از فرمان خمینی دفاع و انتشار سخنان آیت‌الله منتظری محکوم شد. منتظری در فایل صوتی منتشر شده عوامل کشتار زندانیان سیاسی را «جنایتکار» می‌خواند.

پورمحمدی به «مهر» گفت: «امام به ما یاد داد که در زمین دشمن بازی نکنیم و صحنه مبارزه و بازی را ما تعیین و ترسیم می‌کنیم و نقشه را خودمان می‌کشیم.»

او افزود در رابطه با این نامه حرفهایش را زده است و با انتشار فایل صوتی آیت‌الله منتظری به خواسته «دشمن» عمل شده است.

مصطفی پورمحمدی روز یکشنبه ۷ شهریور، در سخنرانی‌ای در جلسه شورای اداری استان لرستان در خرم‌آباد با اشاره به موضوع کشتار زندانیان سیاسی در تابستان ۱۳۶۷ از نقش خود در اجرای حکم اعدام جمعی زندانیان دفاع کرد و گفت: «ما افتخار می‌کنیم که دستور خدا در رابطه با منافقین را  اجرا کردیم و در مقابل دشمنان خدا و ملت با قدرت ایستادیم و مقابله کردیم.»

او روز دوشنبه نیز گفت: «منافقان هنوز به مجازات و قهر این ملت گرفتار نشده و سزای اعمال خود را ندیده‌اند.»

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • احمد

    آقای پورمحمدی «امام به ما یاد داد که در زمین دشمن بازی نکنیم." ولی امام از شما خواست وقتی در زمین خودی بازی می کنید ضوابط اسلامی را از یاد نبرید!!

  • nader

    اعضای "هیئت مرگ" که به دستورخمينى از نیری (حاکم شرع)، اشراقی (دادستان)، رئیسی (معاون دادستان) و پورمحمدی (نماینده اطلاعات در اوین) تشكيل شده بود تا هر زندانی سیاسی که بر موضع خود باقی است را اعدام کند. در پی این حکم، تنها طی دو ماه برای بسیاری از زندانیان سیاسی حکم اعدام صادر و اعدام شد. بیشتر اعدام شدگان از میان اعضای زندانی سازمان مجاهدین خلق بوده و برخی از آنان از اعضای گروه‌های چپ نظیر چریک‌های فدایی خلق بودند. اين مسئولان در بیست و هشت سال گذشته مسؤوليت‌هاى و پست‌هاى كليدى و حساسی در نظام جمهورى اسلامى ایران داشته و دارند، كه عبارتند از: 1- حسين على نيرى: معاون كنونى دیوان عالی کشور و رئیس دادگاه انتظامی قضات در ایران است كه در اعدام‌های سال 67 رياست هيئت معروف به هیئت مرگ را بر عهده داشت. وى در سال 1362 و در سن 26 سالگی به عنوان حاکم شرع در زندان اوین که بیشتر ویژه زندانیان سیاسی است منصوب شد. پس از فوت رهبر پیشین ایران آیت الله خمینی و آغاز رهبری علی خامنه‌اى، نیری از سوی محمد یزدی به سمت معاون دیوان عالی کشور منصوب شد! و بیش از دو دهه است که در این سمت حضور دارد.! 2- مرتضی اشراقی: دادستان وقت تهران در دوران اعدام‌های 67 و یکی از اعضای "هیئت مرگ" که در سال 65 جایگزین علی رازینی دادستان انقلاب تهران شد و تا سال 1390 اين سمت را بر عهده داشت. 3- ابراهیم رئيسی: در آن زمان معاون دادستان بود. وی پس از سال 67 ابتدا به مقام دادستانی کل رسید و سال گذشته پس از مرگ واعظ طبسی؛ تولیت آستان قدس به وی واگذار شد!!. 4- مصطفی پورمحمدی: وزیر دادگستری !?كنونى ایران در دولت حسن روحانی است كه پیش از این معاون برون مرزی وزیر اطلاعات در دوران علی فلاحیان و وزير كشور در دولت اول محمود احمدی‌نژاد بود. در سال 1367 نماینده وزارت اطلاعات در "هیئت مرگ" بود. سازمان دیده بان حقوق بشر، گزارش‌گران بدون مرز و کمپین بین‌المللی حقوق بشر در ایران، با انتشار بیانیه‌ای از حسن روحانی- رئیس جمهور این کشور، خواستند که مصطفی پورمحمدی- وزیر پیشنهادی وزارت دادگستری در دولتش، را کنار بگذارد. سازمان دیده‌بان حقوق بشر، در سال ١٣٨٤ در گزارشی که تحت عنوان «وزرای مرگ» منتشر کرد، نقش مستقیم پورمحمدی را در جریان اعدام‌های ١٣٦٧، و نيز در " قتل‌هاى زنجيره‌اى" و كشتن برخی از روشنفکران و روزنامه‌نگاران منتقد و برجسته ایرانی در سال ١٣٧٧ تأکید کرده بودند.

  • منیژه حبشی

    این جانی بیشرم و وقبح تا سه سال پیش اصلا منکر میشد که در اعدام ها دست داشته: بی بی سی: سه سال پیش آقای پورمحمدی در تکذیب نقش خود در اعدام‌ها گفت: "من در وزارت اطلاعات یک روز پست امنیتی نداشتم. در دو سال اول چون می‌خواستم در جبهه باشم با اصرار آقای ری‌شهری وارد وزارت اطلاعات شدم و مسئول ضد جاسوسی شدم بنده در آن حوزه که تازه نیمه امنیتی است تنها دو سال حضور داشتم. بنابراین درگیر اعدام‌ها نبودم." اما حالا او می‌‌گوید که به آنچه در آن سال‌ها به "حکم خدا" انجام داده "افتخار" می‌کند. http://www.bbc.com/persian/iran/2016/08/160829_pourmohammadi_montazeri_1367_reax خونها ی بیگناهان و تلاشهای بدون خستگی امثال آقای مصداقی و اصلانی آرام آرام دارد به رسوایی این جانیان که تازه قدم اول است میرسد و اسرار مگوی رژیم روشده.

  • عاشق پیشه

    امیدوارم این لرزه ها به مروز زمان به استهلاک سیستم ظالم و ریاکار و فریبکار منجر و به آزادی کلیه ی مردم ایران منتهی گردد.

  • saeid

    مسخره بود. یک فایل صوتی پوسیده چگونه یک سیستم مدعی را تا این حد به ارتعاش در آورد. تعجبی ندارد که قداستی که به زور و با فریب و دغل و ریا و مکر شکل گرفته باشد با کمترین نشانه ی محرکی به لرزه در آید.

  • رهبر

    بس کن به فراز و نشیب جستن این رسم و ره اسب بی فسار است طوطی نکند میل سوی مردار این عادت مرغان لاشخوار است هرچند که ماهر بود فسونگر فرجام هلاکش ز نیش مار است

  • سیما

    " درباره اعدام‌های ۶۷ مغالطه نکنید !" علی مطهری نمی دانم با این بهلول زمان چه کنم. گاهی حرف های حسابی درجه یک می زند و گاه مزخرف گویی را به عرش می رساند. به هر حال می شود از حرف های حساب او استقبال کرد بلکه بیشتر شوند. الان دفاع سیستم از ماجرای اعدام های کذایی تماما شکل مغالطه دارد. با تاکید بر آنچه جنایات مجاهدین خلق می نامند می خواهند بر بی عدالتی در قتل عام دسته جمعی زندانیان در دهه شصت که اتفاقا شامل هواداران گروه های مختلف سیاسی بود سرپوش بگذارند. هیچ دلیل حقوقی، فقهی، امنیتی یا ... برای این کشتار وجود نداشته و فقط موضوع جاده صاف کنی نظام آخوندسالار برای استقرار پایه های منبرشان بوده. و توجه بفرمایید که در این اوج گیری مطالبات حقوق بشری، هیچ نهاد و فردی در خارج ایران در این مورد حرفی نمی زند. حتی احمد شهید هم حاضر نیست از این فرصت برای فشار بر ایران در جهت اصلاح امور و روندها در این کشور مفلوک بهره ای ببرد. این هم از دستاوردهای برجام! باز هم دم بی بی سی گرم که تنور را خوب داغ نگه داشته و نمی گذارد آب خوش از گلوی جنایتکاران پایین برود.

  • Farid

    پاسخ پورمحمدی به نامه مطهری: در زمین دشمن بازی نمی‌کنم!! دشمن انها بودند که از سال ۵۷ با چماق بجان مردم افتادند و مردم فارس وعرب و لر و ترک و کرد و بلوچ و ترکمن را دسته دسته تیر باران کردند. دشمن انها بودند که طالقانی را مسموم کردند و تمام روحانیون ضد ولایت فقیه مثل شریعتمداری و منتظری را به تبعید و زنجیر کشیدند. دشمن انها بودند که با خفقان و سرکوب به دستگیری واعدام روشنفکران پرداختتد و قتلهای زنجیری راه انداختند و هر صدای اعتراض را جاسوس و صیهونیست و ضدانقلاب و شاهپرست و منافق و فتنه گر نامیدند و دست و پا شکستند.. دشمن انها بودند که وعده اتوبوس و مدرسه و بهداشت مجانی و بهشت را دادند و بجایش بحران گروگانگیری و جنگ ۸ ساله و موشک و بمب اتمی سازی و گرانی بیکاری و اعتیاد و فحشا را ارایه دادند. دشمن انها هستند که همچنان میلیاردها پول مردم ایران را غارت میکنند و با سرکوب و اعدام و دروغ و اتهام و تهدید و تبعید و اسیدپاشی و شلاق و شکنجه میخواهند به چپاول ادامه دهند!