ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اعتراض ٢١۵ روزنامه‌نگار به کتک زدن یک خبرنگار توسط نماینده ارومیه در مجلس

بیش از ٢١۵ روزنامه‌نگار در نامه‌ای خطاب به علی لاریجانی، رئیس مجلس ایران نسبت به کتک زدن یک خبرنگار توسط نادر قاضی‌پور، نماینده ارومیه در مجلس، اعتراض کردند.

بیش از ٢١۵ روزنامه‌نگار در نامه‌ای خطاب به علی لاریجانی، رئیس مجلس ایران نسبت به کتک زدن یک خبرنگار توسط نادر قاضی‌پور، نماینده ارومیه در مجلس، اعتراض کردند.

نادر قاضی‌پور، نماینده ارومیه در مجلس

به گزارش روزنامه شرق دوشنبه ۸ شهریور، این نامه به رویداد روز یکشنبه اشاره دارد که در آن نادر قاضی‌پور، نماینده ارومیه در مجلس، در میانه یک گفت‌و‌گو با احسان بداغی، خبرنگار پارلمانی روزنامه ایران زمانی که از او درباره «تأثیر شکل‌گیری فراکسیون آذری‌زبان‌ها بر تقویت شکاف‌های قومیتی» پرسیده می‌شود، عصبانی شده و صورت او را زیر مشت‌های خود می‌گیرد.

روزنامه شرق نوشته است روز یکشنبه ٧ شهریور «قاضی‌پور در میان این گفت‌وگو از خبرنگار درباره این‌که در سال‌های ٩٢ و ٩٤ به چه کسانی رأی داده سئوال کرد و بعد از پاسخ خبرنگار با بیان مطالبی همچون "شما اصلاح‌طلب‌ها ضداسلام و ضدولایت فقیه هستید" با مشت به صورت خبرنگار کوبید. او در ادامه هم ضمن ادامه مشت‌زدن به خبرنگار، دستگاه ضبط صدای او را گرفت و بعد از گرفتن دست خبرنگار، او را به اداره حراست مجلس برد؛ اما ماجرا به همین‌جا ختم نشد و آن‌گونه که احسان بداغی، خبرنگار روزنامه ایران می‌گوید، در اتاق حراست مجلس نیز، مأموران با پاک‌کردن فایل‌های موجود در ریکوردر (دستگاه ضبط صدا)، از او تعهدی مبنی ‌بر تکرارنكردن درگیری در راهروی مجلس گرفته‌‌اند و از احتمال ممنوع‌الورودشدن او به مجلس سخن گفته‌اند.»

نویسندگان نامه این رویداد را «تلخ و زشت» عنوان کرده و افزوده‌اند: «مشت به صورت احسان بداغی، خبرنگار پارلمانی روزنامه ایران، تنها مشت به دهان ارگان رسمی دولت نبود؛ مشت به صورت همه خبرنگارانی بود که جز پرسش، خطای دیگری ندارند.»

آن‌ها با بیان این‌که «اهانت و برخورد فیزیکی از سوی هر سیاستمدار و مسئولی، از هر گرایش سیاسی، در مواجهه با هر خبرنگاری، از هر روزنامه و رسانه‌ای محکوم است» از علی لاریجانی خواسته‌اند این موضوع را پیگیری کند تا قاضی‌پور و مسئول حاضر در حراست مجلس مجازات شوند.

امضاکنندگان نامه گفته‌اند: «اگر این‌گونه نشود، بیم آن می‌رود نماینده‌ای که دیروز گفت "مجلس جای کره‌الاغ و زن نیست" و امروز به صورت خبرنگار مشت می‌زند، فردا در صحن علنی مجلس چاقوکشی کند.»

در اسفندماه سال گذشته پس از انتخابات مجلس، فیلمی از سخنان نادر قاضی‌پور منتشر شد که حاوی گفته‌های توهین‌آمیز او به‌ویژه در مورد زنان بود. قاضی‌پور در این فیلم زنان را با کره الاغ مقایسه کرد و گفت: «مملکت را به آسانی به دست نیاورده‌ایم که هر روباه، بچه و کره الاغی را بفرستیم آن‌جا (مجلس). مجلس جای کره الاغ نیست. مجلس جای بچه‌ها نیست جای کره الاغ ها نیست جای زنان نیست. جای مردان است. [زنان را] می‌فرستیدشان [مجلس] سرشان بلا بیاورند آبرویتان برود.»

این سخنان واکنش‌های گسترده‌ای در پی داشت و بسیاری خواهان لغو اعتبارنامه قاضی‌پور شده بودند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • علی ترک تهران

    خخخخ...بلوغ اجتماعی...از همچین زنایی فمنیست های رادیکال در میاد...نمردیمو با بلوغ اجتماعی هم خارج از کلاس درس آشنا شدیم...راه ترکیه همیشه برای ما باز بوده و خواهد بود راه آذربایجان هم همیشه به روی ترکیه بازه و خواهد بود...برادر ترک ترکه...سعی نکنید ما ترکا رو آزمایش کنید ما بچه های شاه اسمایل و نادرشاهیم...ما نمیجنگیم بلکه خود جنگیم

  • سیما

    فعلا با همین نیمه دموکراسی رفتن به یکی مثل قاضی پور رای دادن این خلق فهیم اونم با اطلاع کامل از درکش و رفتار حیوانیش. این نشانه چه چیزیه؟ اگر دموکراسی کامل میشد لابد یه دیوی مثل اردوغان یا روانی مثل پیشه وری رو می کردن نماینده خودشون. خیر! فعلا قدری برای مردم سالاری زوده در برخی نقاط. سابقه جدایی طلبی کور و بیخردانه در شمال غرب موجب مظنون بودن همگان به بلوغ اجتماعی "مستاجرین" اون بخش از خاک جدایی ناپذیر ایران است. و البته این قرار داد اجاره از جانب مالک قابل فسخ است. راه تورکیه باز و جاده اش هم دراز، هر کس عاشق اونجاست یا علی!

  • قلی

    تصحیح خودشونو ترک میدونن اجازه انتخاب میدهید

  • قلی

    مثل اینکه در این مورد باامثال حدادعادل همسو هستید آیا شما به 35 میلیون ترک اجازه انتخاب بدهید یا دموکراسی شما کشکه اگه اجازه بدید اونا خودشونو ترک نمیدونن نژادشونو آریایی نمیدونن و دوست دارند ترکیبخونن بنویسن فارسیتون ارزونی خودتون

  • قلی

    شما چرا از گفتن ترک میترسین و بجای ترکی از کلمه جعلی و ابداعی آقای حداد عادل یعنی آذری بکار میبرید

  • سیما

    خیلی سعی می کنم که ماجرا رو قومیتی نبینم ولی نمی دون چرا منطق و تجربه ام اینقده منو به اون سمت می بره. موضوع درست مثل اینه که بگی اکثر ایرانی ها مو سیاه هستن. فحش که ندادیم، یه حقیقت مبتنی بر تجربه رو گفتیم.

  • احمد

    یاد ان داستان افتادم،کد خدا دستور دادہ بود مردہ ھارو قبل دفن یہ حالی بھش بدن،بعد فوت کدخدا اھالی میگن کہ راحت شدیم،پسرش کہ جانشین میشہ دستور میدہ بعد از حال دادن بہ مردہ یہ چوب ھم داخلش کنید،کہ اھالی محل یاد پدرش افتادن و خدا بیامرز برای پدرش میفرستادن،بلہ از قدیم گفتن در مثال مناقشہ نیست،این ھم نتیجہ مرگ بر شاہ، من کہ میگم خدا بیامرزتش!

  • Yeki

    معذرت ميخوام از ادبياتم ولى هيچ غلطى نميكنن اين روزنامه نگارها و هيچ اتفاقى هم نميوفته، با اين ملت ببو به يارو جايزه مشت طلايي ندن صلوات