ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دور سوم آتش‌سوزی در جنگل‌های گلستان

<p>دور سوم آتش&zwnj;سوزی در جنگل&zwnj;های استان گلستان از امروز، شنبه پس از پایان بارندگی&zwnj;های اخیر در این منطقه آغاز شد.</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>به گزارش خبرگزاری مهر، این آتش سوزیی&zwnj;ها در منطقه &laquo;سایت قوری و پشت محله مینا گل&raquo; رخ داده و احتمال شعله ور شدن دوباره حریق در جنگلهای گلستان وجود دارد.</p> <p>&nbsp;</p> <p>خبرگزاری کار ایران (ایلنا) نیز گزارش داده&zwnj;است در منطقه رامیان شعله&zwnj;های آتش از فاصله ۲۰ کیلومتری دیده می&zwnj;شد.<br /> <br /> بنا به این گزارش، حریق جنگل&zwnj;های منطقه که از روز سه&zwnj;شنبه هفته گذشته مهار شده بود، مجدد شعله&zwnj;ور شده&zwnj; است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>مهدی یازرلو عضو خانه جوان شهرستان رامیان به ایلنا گفت که بعد از خاموش شدن آتش در اثر بارندگی در سایت&zwnj;های محلی به مسئولین هشدار داده بودیم که بارندگی نمی&zwnj;تواند مشکل آتش را حل کند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>به گفته وی: &laquo;پس از خاموش شدن آتش، مسولان اقدام به مهار آتش و جدا کردن قسمت&zwnj;هایی سوخته از قسمت&zwnj;های سالم نکردند و همین امر موجب شد تا دوباره آتش از مناطق آسیب&zwnj;دیده به مناطق دیگر سرایت کند.&raquo;</p> <p>&nbsp;</p> <p>مهدی یازرلو با بیان اینکه نزدیک به ۲۰۰ هکتار در مناطق جنگلی رامیان در آتش سوخته&zwnj;است، افزود: &laquo;مسئولین کاملا با مسئله آتش برخورد غیرحرفه&zwnj;ای می&zwnj;کند و آنطور که باید و شاید اقدامات مقتضی برای جلوگیری از سرایت آتش را انجام نمی&zwnj;دهند.&raquo;</p> <p>&nbsp;</p> <p>آتش&zwnj;سوزی جنگل&zwnj;های استان گلستان از ۲۶ آبا ماه سال جاری آغاز شده و طی این مدت در بیش از ۸۰ فقره آتش سوزی، دست کم ۱۲۰ نقطه دچار حریق شده&zwnj;اند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>در چند ماه اخیر بخش&zwnj;هایی از جنگل&zwnj;های پارک ملی گلستان، مینودشت، رامیان، علی آبادکتول و بخش کوچکی از جعفرآباد شهرستان گرگان، جنگلهای دهنه زرین گل علی آباد و... دچار حریق شده&zwnj;اند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>گفته می&zwnj;شود کاهش رطوبت، خشکسالی، عدم بارندگی مناسب، خشک بودن برگ درختان در فصل خزان و عدم بهره برداری از زمین&zwnj;هایی با شیب ۶۰ تا ۷۰ درجه در ارتفاعات از جمله عوامل آتش&zwnj;سوزی&zwnj;های پی در پی استان گلستان بوده&zwnj;است.</p>

دور سوم آتش‌سوزی در جنگل‌های استان گلستان از امروز، شنبه پس از پایان بارندگی‌های اخیر در این منطقه آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، این آتش سوزیی‌ها در منطقه «سایت قوری و پشت محله مینا گل» رخ داده و احتمال شعله ور شدن دوباره حریق در جنگلهای گلستان وجود دارد.

خبرگزاری کار ایران (ایلنا) نیز گزارش داده‌است در منطقه رامیان شعله‌های آتش از فاصله ۲۰ کیلومتری دیده می‌شد.

بنا به این گزارش، حریق جنگل‌های منطقه که از روز سه‌شنبه هفته گذشته مهار شده بود، مجدد شعله‌ور شده‌ است.

مهدی یازرلو عضو خانه جوان شهرستان رامیان به ایلنا گفت که بعد از خاموش شدن آتش در اثر بارندگی در سایت‌های محلی به مسئولین هشدار داده بودیم که بارندگی نمی‌تواند مشکل آتش را حل کند.

به گفته وی: «پس از خاموش شدن آتش، مسولان اقدام به مهار آتش و جدا کردن قسمت‌هایی سوخته از قسمت‌های سالم نکردند و همین امر موجب شد تا دوباره آتش از مناطق آسیب‌دیده به مناطق دیگر سرایت کند.»

مهدی یازرلو با بیان اینکه نزدیک به ۲۰۰ هکتار در مناطق جنگلی رامیان در آتش سوخته‌است، افزود: «مسئولین کاملا با مسئله آتش برخورد غیرحرفه‌ای می‌کند و آنطور که باید و شاید اقدامات مقتضی برای جلوگیری از سرایت آتش را انجام نمی‌دهند.»

آتش‌سوزی جنگل‌های استان گلستان از ۲۶ آبا ماه سال جاری آغاز شده و طی این مدت در بیش از ۸۰ فقره آتش سوزی، دست کم ۱۲۰ نقطه دچار حریق شده‌اند.

در چند ماه اخیر بخش‌هایی از جنگل‌های پارک ملی گلستان، مینودشت، رامیان، علی آبادکتول و بخش کوچکی از جعفرآباد شهرستان گرگان، جنگلهای دهنه زرین گل علی آباد و... دچار حریق شده‌اند.

گفته می‌شود کاهش رطوبت، خشکسالی، عدم بارندگی مناسب، خشک بودن برگ درختان در فصل خزان و عدم بهره برداری از زمین‌هایی با شیب ۶۰ تا ۷۰ درجه در ارتفاعات از جمله عوامل آتش‌سوزی‌های پی در پی استان گلستان بوده‌است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.