ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«شورای نگهبان دوست دارد روحانی را رد صلاحیت کند»

هشت ماه مانده به انتخابات ریاست جمهوری ایران، مدیر مسئول روزنامه جمهوری اسلامی می‌گوید که شورای نگهبان به دنبال رد صلاحیت حسن روحانی است اما دلیلی برای این کار ندارد.

حسن روحانی دوباره نامزد انتخابات ریاست جمهوری خواهد شد. مسیح مهاجری نماینده رئیس جمهوری ایران در دانشگاه مذاهب اسلامی از نامزدی حسن روحانی برای انتخابات ریاست جمهوری سال آینده خبر داد.

عصر ایران به نقل از مدیر مسئول روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: «روحانی مقداری دچار تردید بودند ولی به این نتیجه رسیدند که حضور داشته باشند.»

به گفته مسیح مهاجری، «لاریجانی و دیگران هم معتقدند که روحانی باید رئیس‌ جمهور شود».

او گفته است که شورای نگهبان دوست دارد حسن روحانی را «رد صلاحیت» کند. مهاجری رد صلاحیت روحانی را غیرممکن دانسته و افزوده است: «دليلي براي اين كار ندارند».

دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران اردیبهشت سال آینده برگزار خواهد شد. رسانه‌های نزدیک به اصول‌گرایان پیش از این از احتمال «تک‌دوره‌ای بودن» ریاست جمهوری حسن روحانی گزارش داده بودند.

از محمود احمدی‌نژاد رئیس دولت سابق ایران هم به عنوان یکی دیگر از نامزدهای احتمالی انتخابات سال آینده نام برده می‌شود. مسیح مهاجری گفته است که «شورای نگهبان باید احمدی‌نژاد را رد صلاحیت کند».

او خواستار محاکمه احمدی‌نژاد شده و افزوده است: «عده‌ای نگذاشته‌اند که ایشان محاکمه شود». محسنی اژه‌ای سخنگوی دستگاه قضائی ایران یکشنبه هفتم شهریور گفته بود که «پرونده احمدی‌نژاد نیاز به رسیدگی بیشتر دارد».

فاضل موسوی عضو پیشین کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی خرداد امسال گفته بود که «دسترسی احمدی‌نژاد به پرونده‌های وزارت اطلاعات مانعی برای رسیدگی به تخلفاتش است».

بیشتر بخوانید: تاریخ ثبت ‌نام و تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری اعلام شد

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • شاهد

    مرحله دوم تغییر حکومت شبه توتالیتر اسلامی با انتخاب سال1384 احمدی نژاد شروع شد . در مرحله اول که بر امدن حکومت اسلامی بود دو ساختار حکومتی رهبری جنبش شیعه گری اسلامی و دولت بورکراتیک تشکیل شد . هدف حکومت گسترش جنبش شیعه گری امام زمانی در جهان بود اما برای پایدار ماندن در کشور ایران که انرا تصرف کرده بود نیازمند نوعی دولت بورکراتیک بود که بر اساس قوانین موضوعه کشوری دولت داری کند . تضاد بین این در بخش حکومت تضادی ماهوی بین احکام فرا زمانی و فرا مکانی شیعه گری از یگسو و قوانین زمان دار و مکان دار -مربوط به کشور ایران بوده است و از اغاز بین ولی فقیه و دولت بورکراتیک وجود داشته است . در شیوه حکومت داری و سرکوب نیز بخش رهبری جنبش گرایش به استفاده از جنبش های توده مردم داشته است که در اغاز انقلاب از طریق به خیابان کشیدن توده عام بطور وسیع صورت گرفته و بخش دولت بورکراتیک می کوشیده با استفاده از دستگاه دولت و پلیس به این هدف دست یابد . عملا از دهه هفتاد و با تغییر تدریجی علائق و شیوه های زیست مردم استفاده از جنبش های و سیع خیابانی از سوی حکومت ناممکن شده و پروزه کنترل دستگاه بورکرانیک دولت برای پیشبرد جنبش در دستور قرار گرفته است . دولت سال 84 احمدی نژاد پروزه خامنه ای و سپاه و سایر پیش برندگان جنبش شیعه گری اسلامی برای تبدیل کردن دولت بورکرانیک به زائده جنبش بود که بنا به دلایلی همچون مسئله هسته ای و مقاومت سال 88 به ناکامی انجامید . اما کوشش برای این تبدیل ادامه دارد و بتدریج نیروهای نظامی و اطلاعاتی ایده لوژیک می کوشند حوزه های اقتصادی دولتی و اجتماعی را تحت کنترل در اورند . انچه اکنون در ایران می گذررد بخوبی در کتاب توتالیتاریسم هانا ارنت بخش توتالیتاریسم در قدرت شرح داده شده است هرچند اجرای ان به حوره زمانی اوایل قرن بیستم و مکانی ایران با همه خصوصیات فرهنگی و سیاسی اجتماعی بستگی دارد . "اصلاح طلبان - هواداران قانون " نیز اکنون بجای مقاومت در مقابل نظامی ایده لوژیک کردن دستگاه دولتی به دریوزگی پذیرش در جنبش شیعه گیری امام زمانی مشغول هستند و بجای اینکه کوشش کنند سد این راه شوند به ارایش حکومت بسنده می کنند تا در چشم نردم و جهان زیبا جلوه کند

  • bijan

    نظام گزینه دیگری ندارد ! اوضاع بد اقتصادی و پی آمدهای ناشی از درگذشت رهبر حتی اصول گرا ها ی نسبتا معقول را برای بقای خودشان هم که شده به حمایت از روحانی وا می دارد . این ها آنقدر ابله نیستند که زمام امور کشور را به تندروها بدهند . مگر میخواهند خودکشی کنند؟!

  • افشین

    نه این انتخاب بین طاعون و وبا نیست ... روحانی به دلایل گاملا واضح و آشکار با محافظه کاران و پاسدارها متفاوت است .واز انها بهتر است . اینکه کاری از دستش بر میاد یا نه ...این واقعا سوال سختیه ....

  • عاشق پیشه

    watch dog

  • Roozbeh

    انتخاب سخت : طاعون يا وبا !!!!