ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

خانواده زندانیان سیاسی، روزه سیاسی می‌گیرند

<p>جمعی از خانواده&zwnj;های زندانیان سیاسی در ایران اعلام کرده&zwnj;اند که فردا یکشنبه ٢٨ آذر ٨٩ روزه سیاسی می&zwnj;گیرند.</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>به گزارش تارنمای جنبش راه سبز (جرس)، در اطلاعیه این خانواده&zwnj;ها، حمایت از &laquo;از اهداف آزادی&zwnj;خواهانه و عدالت&zwnj;طلبانه&raquo; زندانیان سیاسی، دلیل روزه سیاسی اعلام شده است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>خانواده&zwnj;های این زندانیان که نام آن&zwnj;ها فاش نشده در اطلاعیه&zwnj;ای گفته&zwnj;اند که نمی&zwnj;توانند در برابر &laquo;تعدادی از زندانیان مظلوم&raquo; که در اعتصاب غذا به سر می&zwnj;برند، بی&zwnj;تفاوت باشند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>محمد نوری&zwnj;زاد، نسرين ستوده، آرش صادقی، رضا شهابی و غلام&zwnj;حسين عرشی پنج زندانی&zwnj;ای هستند که در زندان دست به اعتصاب غذا زده&zwnj;اند.<br /> <br /> خانواده زندانیان سیاسی افزوده&zwnj;اند که زندانیان سیاسی از فردای &laquo;کودتای انتخاباتی&raquo; با هوشیاری &laquo;کوس رسوایی ستمگران زیاده&zwnj;طلب&raquo; را به صدا در آوردند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>در اطلاعیه این خانواده&zwnj;ها آمده که اعتصاب غذا یکی از راه&zwnj;هایی است که زندانیان می&zwnj;خواهند &laquo;صدای مظلومیت&zwnj;شان&raquo; را به همگان برسانند اما &laquo;ما آن را نمی&zwnj;پسندیم، چون موجب آسیب رسیدن به آن&zwnj;ها می&zwnj;شود و سلامت آنان برای ادامه جنبش سبز انکارناپذیر است.&raquo;</p> <p>&nbsp;</p> <p>مخالفان دولت از انتخابات ریاست&zwnj;جمهوری سال ٨٨ در ایران و معرفی شدن محمود احمدی&zwnj;نژاد به عنوان فرد پیروز این انتخابات به نام &laquo;کودتای انتخاباتی&raquo; یاد می&zwnj;کنند. میرحسین موسوی و مهدی کروبی، دو تن از کاندیداهای مخالفان در این انتخابات می&zwnj;گویند که این انتخابات با &laquo;دخالت&raquo; سپاه و نهادهای امنیتی، &laquo;مهندسی&raquo; شده است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>حکومت ایران نیز با رد کردن اعتراضات مخالفان، اقدام به بازداشت صدها شهروند معترض به نتیجه انتخابات و ده&zwnj;ها نفر از اعضای احزاب مخالف دولت، روزنامه&zwnj;نگاران، زنان و فعالان حقوق بشر و دانشجویان کرد.</p> <p>&nbsp;</p> <p>ميرحسين موسوی، از رهبران مخالفان دولت ايران روز گذشته طی پيامی از پنج زندانی سياسی که در اعتصاب غذا به&zwnj;سر می&zwnj;برند خواست که به اعتصاب خود پايان داده و خانواده&zwnj;ها و همراهان جنبش موسوم به سبز را از نگرانی نجات دهند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>موسوی در پيام خود ترکيب کسانی را که هم&zwnj;اکنون در زندان&zwnj;های ايران به سر می&zwnj;برند &laquo;زن و مرد و هنرمند و کارگر و حقوق&zwnj;دان و معلم و انسان&zwnj;هايی فرهيخته از هر صنف و طبقه و گروه و قشر&raquo; دانست و آن را &laquo;قابل تأمل و عبرت&raquo; خواند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>اين نامزد دهمين دوره انتخابات رياست جمهوری در ايران نوشت: &laquo;ملت ما امروز بيش از هميشه از رنج&zwnj;ها و فداکاری&zwnj;های شما آگاه است. پيام ايستادگی شما را نسيم سبز آگاهی دهن به دهن و سينه به سينه به همه&zwnj;جای ايران عزيز رسانده است.&raquo;</p> <p>&nbsp;</p> <p>پیش&zwnj;تر نیز مهدی کروبی یکی دیگر از رهبران مخالف دولت از محمد نوری&zwnj;زاد خواسته بود تا به اعتصاب غذایش پایان دهد.</p>

جمعی از خانواده‌های زندانیان سیاسی در ایران اعلام کرده‌اند که فردا یکشنبه ٢٨ آذر ٨٩ روزه سیاسی می‌گیرند.

به گزارش تارنمای جنبش راه سبز (جرس)، در اطلاعیه این خانواده‌ها، حمایت از «از اهداف آزادی‌خواهانه و عدالت‌طلبانه» زندانیان سیاسی، دلیل روزه سیاسی اعلام شده است.

خانواده‌های این زندانیان که نام آن‌ها فاش نشده در اطلاعیه‌ای گفته‌اند که نمی‌توانند در برابر «تعدادی از زندانیان مظلوم» که در اعتصاب غذا به سر می‌برند، بی‌تفاوت باشند.

محمد نوری‌زاد، نسرين ستوده، آرش صادقی، رضا شهابی و غلام‌حسين عرشی پنج زندانی‌ای هستند که در زندان دست به اعتصاب غذا زده‌اند.

خانواده زندانیان سیاسی افزوده‌اند که زندانیان سیاسی از فردای «کودتای انتخاباتی» با هوشیاری «کوس رسوایی ستمگران زیاده‌طلب» را به صدا در آوردند.

در اطلاعیه این خانواده‌ها آمده که اعتصاب غذا یکی از راه‌هایی است که زندانیان می‌خواهند «صدای مظلومیت‌شان» را به همگان برسانند اما «ما آن را نمی‌پسندیم، چون موجب آسیب رسیدن به آن‌ها می‌شود و سلامت آنان برای ادامه جنبش سبز انکارناپذیر است.»

مخالفان دولت از انتخابات ریاست‌جمهوری سال ٨٨ در ایران و معرفی شدن محمود احمدی‌نژاد به عنوان فرد پیروز این انتخابات به نام «کودتای انتخاباتی» یاد می‌کنند. میرحسین موسوی و مهدی کروبی، دو تن از کاندیداهای مخالفان در این انتخابات می‌گویند که این انتخابات با «دخالت» سپاه و نهادهای امنیتی، «مهندسی» شده است.

حکومت ایران نیز با رد کردن اعتراضات مخالفان، اقدام به بازداشت صدها شهروند معترض به نتیجه انتخابات و ده‌ها نفر از اعضای احزاب مخالف دولت، روزنامه‌نگاران، زنان و فعالان حقوق بشر و دانشجویان کرد.

ميرحسين موسوی، از رهبران مخالفان دولت ايران روز گذشته طی پيامی از پنج زندانی سياسی که در اعتصاب غذا به‌سر می‌برند خواست که به اعتصاب خود پايان داده و خانواده‌ها و همراهان جنبش موسوم به سبز را از نگرانی نجات دهند.

موسوی در پيام خود ترکيب کسانی را که هم‌اکنون در زندان‌های ايران به سر می‌برند «زن و مرد و هنرمند و کارگر و حقوق‌دان و معلم و انسان‌هايی فرهيخته از هر صنف و طبقه و گروه و قشر» دانست و آن را «قابل تأمل و عبرت» خواند.

اين نامزد دهمين دوره انتخابات رياست جمهوری در ايران نوشت: «ملت ما امروز بيش از هميشه از رنج‌ها و فداکاری‌های شما آگاه است. پيام ايستادگی شما را نسيم سبز آگاهی دهن به دهن و سينه به سينه به همه‌جای ايران عزيز رسانده است.»

پیش‌تر نیز مهدی کروبی یکی دیگر از رهبران مخالف دولت از محمد نوری‌زاد خواسته بود تا به اعتصاب غذایش پایان دهد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.