ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سازمان ملل: دست‌کم ۱۰ هزار نفر در جنگ یمن کشته شده‌اند

از یک سال‌ونیم پیش جنگ بر یمن حاکم است. سازمان ملل می‌گوید در این جنگ شمار کشته‌شدگان بیش از آن تعدادی است که تاکنون گمان می‌رفت. ۲,۵ میلیون نفر از یمنی‌ها محل زندگی خود را ترک کرده و آواره شده‌اند.

جامی مک گُلدریک، هماهنگ‌کننده کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل می‌گوید تاکنون دست‌کم ۱۰ هزار نفر در جنگ یمن کشته شده‌اند. پیش از این، مقامات و سازمان‌های امدادرسان بر این گمان بودند که در این جنگ شش هزار نفر کشته شده است.

به‌گزارش رویترز، جامی مک گلدریک در یک نشست رسانه‌ای در یمن ضمن اعلام این خبر گفت ممکن است شمار کشته‌شدگان بیش از این هم باشد. در برخی از مناطق هیچ کمک پزشکی وجود دارد و بستگان قربانیان اغلب آن‌ها را بلافاصله خاک می‌کنند.

در ماه مه سازمان ملل هشدار داده بود که وضعیت مالی برای کمک‌‌رسانی به این کشورِ جنگ‌زده به‌شدت وخیم است و وعده‌های اخیر جامعه جهانی «مفتضحانه کم» بود.

حدود ۱۳ میلیون یمنی نیازمند کمک هستند و ۷,۶ میلیون نفر از ناامنی غذایی رنج می‌برند و نیاز فوری به کمک‌های بشردوستانه دارند. آن‌ها به آب آشامیدنی تمیز و مواد غذایی نیاز دارند و حدود ۱۸۰ هزار کودک دچار سوء تغذیه‌اند.

۲,۵ نفر از یمنی‌ها محل زندگی خود را ترک کرده و آواره شده‌اند.

در همین حال مدام در این کشور حملات تروریستی انجام می‌شود. در آخرین نمونه روز گذشته، دوشنبه ۸ شهریور / ۲۹ اوت یک مهاجم انتحاری در شهر عدن، واقع در جنوب یمن با انفجار خود جان بیش از ۷۰ نفر را گرفت. بیش از ۵۰ نفر نیز زخمی شدند. گروه «دولت اسلامی» (داعش) مسئولیت این انفجار را برعهده گرفت.

در روزهای پایانی ماه مه نیز دو انفجار در عدن دست‌کم ۴۵ نفر را کشت که مسئولیت این انفجارها را هم داعش برعهده گرفت.

در یمن شیعیان حوثی که از سوی ایران حمایت می‌شوند بخش بزرگی از خاک این کشور را در اختیار دارند. عدن تحت کنترل نیروهایی است که در جبهه دولت عبد ربه منصور هادی قرار دارند.

از ماه مارس سال گذشته ائتلاف عربی ضد شیعیان حوثی به‌رهبری عربستان سعودی مواضع حوثی‌ها را بمباران می‌کند. این ائتلاف از دولت منصور هادی حمایت می‌کند.

از هرج‌ومرج و وضعیت بی‌ثبات یمن نیروهای تندرویی همچون داعش بهره می‌برند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.