ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

جان کری: پاکستان باید با گروه‌های افراطی جدی‌تر برخورد کند

وزیر خارجه آمریکا جان کری، گفته که پاکستان در زمینه مبارزه با افراطی‌گری در ماه‌های اخیر موفق بوده اما باید شبه نظامیان تندرو را که در مرزهای این کشور مخفی شده‌اند مهار کند.

وزیر خارجه آمریکا، جان کری، گفته که پاکستان در زمینه مبارزه با افراطی‌گری در ماه‌های اخیر موفق بوده اما باید شبه نظامیان تندرو را که در مرزهای این کشور مخفی شده‌اند مهار کند. خشونت‌ها در مرزهای این کشور با هند بر سر منطقه کشمیر بالا گرفته است.

کری روز چهارشنبه ۳۱ اوت در دومین روز دیدارش از هند گفته است: «پاکستان باید برای مهار گروه‌هایی که فعالیت‌های افراطی دارند شدیدتر برخورد کند.»

وزیر امور خارجه آمریکا گفته که کشورش برای اسلام آباد روشن کرده که باید گروه‌هایی مثل شبکه حقانی که با طالبان در ارتباطند و «لشکر طیبه» که مظنون به انجام عملیات‌هایی در هند و افغانستان هستند، با شدت بیشتری برخورد کند.

کری گفته که پاکستان خود از تروریسم بسیار آسیب دیده است و همگان باید متوجه دشواری شرایط باشند و گام به گام حرکت کنند.

به گفته کری، پاکستان در ماه‌های اخیر گام‌های بلندی در این زمینه برداشته است.

ایالات متحده آمریکا، سازمان اطلاعات پاکستان را به حمایت از شبه نظامیان حقانی و استفاده از آنها در افغانستان، به عنوان اهرمی در برابر نفوذ هند، متهم می‌کند.

پاکستان این اتهام را رد می‌کند.

ارتش پاکستان در منطقه وزیرستان شمالی عملیات نظامی انجام داده است که گفته می‌شود با استفاده از نیروهای گروه حقانی انجام شده است.

کری همچنین گفته است که اسلام آباد نباید به دلیل گفت‌وگوهایی که میان آیالات متحده، هند و افغانستان ماه آینده در نیویورک انجام خواهد شد، احساس انزوا کند.

ماه آینده در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک، آمریکا مذاکرات سه جانبه‌ای را با افغانستان و هند برگزار می‌کند و هدفش ثبات افغانستان است.

آخرین باری که چنین مذاکراتی انجام شده سال ۲۰۱۳ بوده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.