ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

۲۱ ستیزه‌جوی اسلامگرا در قزاقستان بازداشت شدند

ستیزه‌جویان به سه گروه اسلامگرا تعلق داشتند. مقادیری زیادی سلاح، مهمات و کمربندهای انتحاری از آنان به دست آمده.

نهادهای امنیتی قزاقستان اعلام کرده‌اند که ۲۱ ستیزه‌جوی اسلامگرا را که به سه گروه تروریستی تعلق داشتند بازداشت کرده‌اند. به گفته کمیته امنیت ملی قزاقستان این اشخاص قصد داشتند در غرب این کشور، در فاصله بین ۱۲ تا ۳۰ اوت سال جاری عملیات انتحاری و تروریستی انجام دهند.

آق‌تپه بعد از حمله تروریست‌های مسلمان به یک پادگان در تابستان سال جاری

بازداشت‌شدگان قصد داشتند به چند کلانتری حمله کنند و همچنین نقشه‌هایی هم برای عملیات انتحاری در اماکن عمومی طرح کرده بودند.

دادستانی قزاقستان اکنون قصد دارد بازداشت‌شدگان را به اتهام عضویت در سازمان‌های تروریستی و طراحی عملیات تروریستی محاکمه می‌کند.

به گفته مقامات امنیتی از بازداشت‌شدگان چندین قبضه سلاح، مهمات و مواد منفجره و کمربندهای انتحاری به دست آمده است.

قزاقستان در ماه‌های گذشته صحنه برخی عملیات تروریستی بوده است. اواسط ژوئیه سال جاری در در شهر پرجمعیت «آلماآتی»( آلماتی) که از مراکز اقتصادی قزاقستان است در یک عملیات تروریستی شش نفر کشته شدند.

در شهر آق تپه در غرب قزاقستان هم ستیزه‌جویان مسلمان به یک پادگان حمله کردند و هفت نفر را به قتل رساندند. این واقعه در ماه ژوئن سال جاری اتفاق افتاد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.